به گزارش ایرنا، داود منظور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به گزارش بانک مرکزی، نوشت: تورم ۱۲ ماهه بر اساس شاخص قیمت تولیدکننده در فروردین به ۳۷/۳ درصد و در اردیبهشت به ۳۶/۶ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین تورم نقطه به نقطه بر اساس شاخص قیمت تولیدکننده در فروردین ۴۰/۷ درصد و در اردیبهشت ۳۲/۴ درصد است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: روند کاهش تورم بر اساس شاخص قیمت مصرف‌کننده با وقفه از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

گزارش بانک مرکزی از کاهش تورم تولیدکننده

به گزارش ایرنا، جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر روز چهارشنبه (دیروز) به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد.

«محمدرضا فرزین» رییس کل بانک مرکزی در این جلسه گزارشی از کاهش ۸.۲ درصدی تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت امسال به نسبت سال قبل ارائه کرد.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه تورم ماهانه بخش تولید در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ نسبت به اردیبهشت سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ گفت: تورم ماهانه اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در حالی به ۳.۲ درصد رسیده است که این رقم در سال‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ترتیب ۵.۸ و ۹.۷ درصد بوده است.

فرزین ادامه داد: تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت سال جاری با ۸.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به رقم ۳۲.۴ درصد رسید؛ این در حالی است که تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت ۱۴۰۰ عدد ۱۰۳.۱ درصد را ثبت کرده است.

رییس کل بانک مرکزی بخشی از این کاهش را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی در چارچوب سیاست تثبیت بانک مرکزی دانست و پیش‌بینی کرد: با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود که این اتفاق تاثیر قابل توجهی بر کاهش تورم در بهای کالا و خدمات در ماه‌های پیش‌رو خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *