تهران – ایرنا- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت، چکیده شاخص‌ها و اهم اقدامات این وزارتخانه در ۱۰ ماهه سال ۹۸ را اعلام کرد که نشان می دهد در این بازه زمانی ، از میان ۴۲ محصول منتخب صنعتی و معدنی، ۳۰ محصول رشد و ۱۲ محصول کاهش تولید داشته اند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، فولاد خام ( میانی ) با ۲۰ میلیون تن، ۶.۸ درصد، سیمان با ۵۱.۲ میلیون تن، ۱۲.۲ درصد، کاتد مس با ۲۰۷.۸ هزار تن، ۳.۱ درصد، لوازم خانگی (شامل تلویزیون، یخچال و فریزر و ماشین لباسشویی) بادو میلیونو ۱۴۹.۷ هزار دستگاه، ۷.۸ درصد و محصولات پتروشیمی با ۴۵.۸ میلیون تن، ۱.۹ درصد رشد تولید را ثبت کردند.

همچنین در راستای اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی، از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان دیماه ۱۳۹۸، مبلغ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۱۹ هزار و ۹۱۱ واحد در قالب پروژه رونق تولید پرداخت شده است.

در قالب تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) تا پایان دیماه ،۱۳۹۸ تعداد ۲ هزار و ۱۲۵ واحد به بانک های عامل معرفی که از این تعداد، ۴۲۳ واحد تسهیلات خود را به ارزش ۲ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

صدور ۵ هزار و ۲۱۲ فقره پروانه بهره برداری

تعداد ۵ هزار و ۲۱۲ فقره پروانه بهره برداری با میزان سرمایه گذاری ۴۴.۵ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۸۱ هزار و ۲۴۴ نفر صادر شده که رشدی ۵۳ درصدی در تعداد پروانه های بهره برداری را رقم زده است.

تعداد جواز سال تاسیس صادره در این مدت ۲۲ هزار و ۷۴۵ مورد بوده با پیش بینی سرمایه گذاری ۳۱۲.۷ هزار میلیارد تومان همچنین پیش‌بینی اشتغال ۵۱۸ هزار و ۲۳۷ نفر که نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد ۱۸.۷ درصد و در سرمایه‌گذاری ۲۱.۵ درصد و در اشتغال ۱۶.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، مجوز های صنفی صادر شده، ۳۳۹.۴ هزار فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۳.۹ درصد مواجه شده است.

افزایش ۲۰.۷ درصد وزن صادرات کالاهای غیرنفتی در ۱۰ ماهه

همچنین در ۱۰ ماهه ۱۳۹۸ صادرات کالاهای غیرنفتی ۱۱۵.۳ میلیون تن به ارزش ۳۵.۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۲۰.۷ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین میزان واردات به کشور ۲۸.۶ میلیون تن به ارزش ۳۶ میلیارد دلار بوده که به لحاظ ارزشی ۰.۱۲ درصد کاهش داشته است.

افزایش ۳۰.۴ و ۱۹.۳ سهم سهم تسهیلات بخش صنعت، معدن و بازرگانی

از سوی دیگر تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ به بخش‌های مختلف اقتصادی مبلغ ۶۲۶.۳ هزار میلیارد تومان است که در این میان تسهیلات بخش صنعت و معدن به ۱۹۰.۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. در بخش بازرگانی نیز ۱۲۰.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن و بازرگانی، به ترتیب ۳۰.۴ و ۱۹.۳ درصد بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *