در ادامه دیدارهای روز سه شنبه وزیر امور خارجه کشورمان با همتایان خود، حسین امیرعبداللهیان و «گوردان گرلیچ رادمن» وزیر خارجه کرواسی در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار طرفین با اشاره به ظرفیت های همکاری دوجانبه بر فعال کردن سازوکارهای فی‌مابین همکاری مانند کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

در این دیدار علاوه بر مسایل دوجانبه، مسایل و موضوعاتی از جمله بحران افغانستان، مهاجرین و برجام مورد بحث ‌و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات، حسین امیر عبداللهیان با اشاره اهمیت منطقه بالکان به‌ویژه کرواسی در سیاست خارجی دولت سیزدهم، اظهار کرد: دو کشور ظرفیت های بالایی برای توسعه همکاری در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دارند.

وی در ادامه افزود: دو توافق در دستور کار مجلس شورای اسلامی در حوزه همکاری های کمرگی و تشویق سرمایه‌گذاری متقابل قرار دارد که با تصویب نهایی این توافقات فرصت‌های جدیدی برای همکاری ایجاد خواهد شد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به عدم‌برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به مدت ۱۶ سال، اظهار کرد: آمادگی داریم تا کمیسیون را هرچه زودتر در تهران احیا کنیم.

وزیر خارجه کرواسی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت روابط با ایران گفت: کرواسی در پی تقویت روابط با ایران است. کمیسیون مشترک اقتصادی از جمله سازوکارهایی است که به گسترش روابط کمک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات و توافق وین(برجام) گفت: بخشی از منافع این‌توافق به بهبود اقتصاد ایران کمک می کند. همه طرف‌های برجام بایستی گام‌های سازنده بردارند. سفر مدیرکل آژانس به تهران و توافق فنی بین طرفین اقدام مهمی بود. هدف برجام کاملا مشخص است و جایگزینی بهتر از آن وجود ندارد.

وزیر خارجه کرواسی در ادامه، به تحریم ها به عنوان مانع توسعه روابط، اشاره کرد و ‌گفت: ظرفیت‌های دو کشور در حوزه اقتصادی زیاد است ولی تحریم ها بر روابط تجاری دو کشور آسیب رسانده است.

وزیر خارجه کرواسی در ادامه به اهمیت نقش ایران در کمک به صلح و ثبات در افغانستان اشاره کرد و گفت: تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه‌ در مساله مهاجرین مهم است.

وزیر امورخارجه کشورمان نیز به تشریح اقدامات و فعالیت‌های کشورمان در کمک به بهبود وضعیت افغانستان از جمله پذیرش مهاجران، ارسال کمک‌های بشردوستانه و کمک به خروج اتباع کشورهای دیگر از جمله اتباع کرواسی اشاره کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *