اخیرا پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارسال شده است؛ سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی می‌گوید سازمان تامین اجتماعی برای این منظور، مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه حدود ۵۱۵ هزار تومان را پیشنهاد داده است که در صورت تصویب قابل پرداخت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود.

بر این اساس میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق در شورای عالی کار، مشخص است و آن طور که حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز دهم اردیبهشت ماه اعلام کرده «افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی نیز در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و آن را به هیئت دولت ابلاغ کردیم؛ تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق بازنشستگان برای اردیبهشت ماه اعمال شود و بعید است که بیشتر از این طول بکشد.»

فرمول افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱

امروز محمدحسن زدا، سرپرست سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی اش توضیحاتی در این باره ارائه داد و گفت که « سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه حدود ۵۱۵ هزار تومان را پیشنهاد داده است که در صورت تصویب قابل پرداخت خواهد بود.

برای نهایی شدن میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان نیاز بود که هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری کند که خوشبختانه این کار انجام و همان مصوبه شورای عالی کار تصویب شد و اینک باید مصوبه هیئت مدیره به تصویب هیئت دولت برسد تا اجرایی شود. برای حداقلی بگیران نیز قبلا توسط شورای عالی کار ۵۷ درصد افزایش تصویب شده بود که نیازی به مصوبه جدید ندارد.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *