هزینه های مصرف کننده در آمریکا در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافته و امید به بهبودی سریع اقتصاد را در سه ماهه سوم بالا برده است.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، هزینه های مصرف کننده در آمریکا در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافته و امید به  بهبودی سریع اقتصاد را در سه ماهه سوم بالا برده است. ولی شتاب این رشد اقتصادی احتمالاً با طولانی تر شدن همه‌گیری ویروس کرونا و پایان کمک های دولتی کاهش می یابد.

گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در روز جمعه افزایش درآمد مردم را پس از دو ماه پی در پی کاهش، نشان داد ولی بیشتر این افزایش درآمد ناشی از دریافت مزایای بیکاری بوده است. هم هزینه مصرف کننده و هم درآمد مردم همچنان پایین تر از سطح قبل از بحران کروناست.

هزینه مصرف کننده که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی در آمریکا را تشکیل می‌دهد، ۱.۹ درصد در ماه گذشته افزایش یافته است. این رقم در ماه ژوئن برابر با ۶.۲ درصد بود. اقتصادان ها پیش‌بینی کرده بودند هزینه مصرف کننده ۱.۵ درصد در جولای بهبود یابد. رقم افزایش هزینه های مصرف کننده در ماه جولای ۴.۶ درصد کمتر از سطح ماه فوریه است.

مصرف کنندگان خرید محصولاتی مانند خودروهای موتوری جدید را افزایش داده اند. هزینه های آنها در بخش بهداشت و اقامت در هتلها هم بالا رفته است.

اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد رکودی عمیق شد که در ۷۳ سال گذشته بی سابقه بوده است. در حالی که اقتصاددانها پیش‌بینی یک افزایش سریع در تولید ناخالص داخلی را در سه ماهه سوم می‌کنند که نتیجه هزینه مصرف کنندگان خواهد بود، پیش بینی های خود برای سه ماهه چهارم را پایین آورده اند.

بازار سهام وال استریت با ارقام بالاتری معامله می‌شود، در حالی که ارزش دلار در برابر ارزهای برتر دنیا پایین آمده است.

درآمد مردم آمریکا در ماه جولای ۰.۴ درصد افزایش یافت چون بازگشایی اقتصاد دستمزدها را بالا برد. درآمد مردم در ژوئن ۱ درصد کاهش داشت. درآمد مردم همچنان ۵ درصد پایین تر از سطح ماه فوریه است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *