رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه گفت: باید الگوی موفق همکاری‌های دو کشور به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی تعمیم یابد تا منافع هر دو کشور تأمین شود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار با «لئونید اسلوتسکی»، رئیس کمیته امور بین‌الملل مجلس دومای روسیه با اشاره به سابقه موفق همکاری‌های تهران و مسکو، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی سالیان اخیر همکاری‌های موفقی در زمینه تأمین امنیت منطقه و مبارزه با تروریسم به خصوص در سوریه داشته‌اند.

وی افزود: باید الگوی موفق همکاری‌های دو کشور به سایر حوزه‌ها از جمله حوزه اقتصادی تعمیم یابد تا منافع هر دو کشور تأمین شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر گسترش تعاملات فی‌مابین در موضوعات مختلف تأکید و اظهار کرد: سطح فعلی مبادلات تجاری میان ایران و روسیه رضایت‌بخش نیست و نیاز به بازنگری دارد.

رضایی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم محصولات کشاورزی ایران، تصریح کرد: لازم است زیرساخت‌های لازم برای صادرات محصولات ایران به روسیه به ویژه در حوزه حمل و نقل دریایی فراهم شود.

وی در این دیدار که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز حضور داشتند، ضمن تقدیم دعوت‌نامه رسمی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه، از وی برای سفر به تهران دعوت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *