یک نماینده مجلس گفت: «کدال» به عنوان یک دیوار شفاف عمل می کند و انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها در کدال، شایعات و شبهات را درباره وضعیت مالی شرکت‌ها از بین می‌برد، در نتیجه اعتماد به بازارهای مالی افزایش یافته و فعالان اقتصادی با آرامش به این بخش ها ورود می‌کنند.

به گزارش تحریریه، علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تداوم انتشار صورت های مالی شرکت‌ها به شادا گفت: یکی از اهرم‌ها، شاخص‌ها و رفتارهای منطقی دولت ها برای پاکدستی «شفافیت» است؛ این موضوع نه فقط در ایران بلکه در همه دولت ها در دنیا رایج و یک شاخص اساسی برای سالم نگه داشتن اقتصاد است.

وی بیان کرد: راستگویی و رفتار صادقانه دولتمردان نسبت به گروه هدف یعنی مردم، یک شاخص اساسی است. وقتی مردم با عناوین مختلف مانند تولید کننده، مصرف کننده و یا سرمایه گذار در اقتصاد به نوعی فعال و اثر گذار هستند، شفافیت و صداقت دولت ها سبب اعتماد این گروه‌ها به ساختارها، دولتمردان و به طور کلی به حاکمیت می شود اما در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی ما در کشور از دست رفتن اعتماد اجتماعی و اقتصادی مردم به ساختارها و بخش اقتصادی است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با افشای اطلاعات واقع بینانه صورت های مالی شرکت های دولتی، اولین اتفاق مثبتی که مسئولان با آن مواجه می شوند جلب اعتماد عمومی مردم است.

در عین حال برای دولت ها نیز، نتایج خوبی به همراه دارد.

وی افزود: وقتی اقتصاد در این شرایط قرار بگیرد، یقینا سرمایه گذاری بیشتری خواهیم داشت و وقتی فضای اقتصادی شفاف باشد، اعتماد سرمایه گذار خارجی برای ورود به اقتصاد داخل کشور فراهم می شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه شفافیت شایعات را کاهش می‌دهد، اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در اقتصاد افزایش شایعات پیرامون ورشکستگی یک شرکت یا گروه اقتصادی است که سبب از بین رفتن اعتماد مردم برای ورود به فعالیت و سرمایه گذاری اقتصادی است.

بابایی کارنامی با برشمردن مزیت های انتشار صورت های مالی شرکت‌ها گفت: کدال به عنوان یک دیوار شفاف عمل می کند، یعنی وقتی صورت های مالی شرکت‌ها در کدال منتشر می شود، شایعات از بین می رود و مردم این مساله را به وضوح می بینند، در نتیجه اعتماد به بازار سرمایه، بورس، ارز و سایر بازارهای مالی افزایش یافته و فعالان اقتصادی با آرامش به این بخش‌ها ورود می‌کنند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: ما در بخش انتشار صورت های مالی شرکت ها باید به سمتی حرکت کنیم که حتی بخش خصوصی به عنوان پایه رشد اقتصادی کشور نیز در یک چارچوب مشخص صورت های مالی خود را منتشر کند، چرا که این عمل سبب افزایش اعتماد مردم به این بخش ها و ورود سرمایه بیشتری می شود.

وی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای خوب وزارت اقتصاد از آغاز به کار دولت جدید انتشار صورت های مالی شرکت ها در کدال بوده و انتظار داریم این روند برای سایر بخش های اقتصادی مانند نهادهای عمومی غیر دولتی نیز انجام شود، چرا که ساختار اقتصادی ما شامل نهادهای دولتی، بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی و یا خصولتی است که به هم پیوسته بوده و قابل تفکیک نیستند. بنابراین هر بخش شفاف شود بخش های دیگر نیز از این شرایط بهره‌مند می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *