وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مقامات واشنگتن و فلسطین سه‌شنبه در نشستی مجازی که اولین نشست از این قبیل در پنج سال گذشته است،گفتگوهای اقتصادی را تجدید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، در این نشست دو طرف ضمن صدور بیانیه مشترکی بر اهمیت احیای روابط سیاسی و اقتصادی تاکید کرده و متعهد به تعمیق همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در بخش‌های مختلف شدند.

در این بیانیه آمده است که گفت‌وگوی آنلاین “به منظور تجدید مذاکرات اقتصادی آمریکا و فلسطین” است.

این نشست با حضور مسئولانی از آژانس‌ها و وزارتخانه‌های دولت آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین و با هدف بررسی زمینه‌های فعلی و آینده همکاری‌های اقتصادی میان دو طرف برگزار شد.

همچنین مقامات ارشد آمریکایی و فلسطینی در مورد موضوعات کلیدی از جمله توسعه زیرساخت‌ها، راه‌های دسترسی به بازارهای آمریکایی، تجارت آزاد، مسائل مالی، انرژی های تجدیدپذیر و طرح‌های زیست محیطی، ارتباط کسب و کارهای فلسطینی و آمریکایی و مقابله با موانع موجود بر سر راه توسعه اقتصاد فلسطین گفتگو کردند.

این گفتگو همچنین شامل بحث در مورد روابط تجاری بین المللی بود.

بر اساس این بیانیه، دو طرف، گفتگوهایشان را با توافق درباره کار بر روی چندین موضوع ضروری جهت حمایت از شکوفایی اقتصادی فلسطین به پایان رساندند. همچنین طرف آمریکایی برنامه‌هایی را برای حمایت از اقدامات تشکیلات خودگردان در عرصه های مالی و تجاری و تشویق برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی مشخص کرد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک گفت:” رشد اقتصاد فلسطین نقش مهمی در پیشبرد هدف سیاسی اصلی ما یعنی دستیابی به راه حل دو کشوری ایفا می‌کند تا کشور فلسطینی قابل زندگی ایجاد شود که در صلح و امنیت کنار اسرائیل زندگی می‌کند.”

تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان سال ۲۰۱۷ در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” تماس‌های خود را با ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *