مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از چهارشنبه هفته جاری تا پایان هفته کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: براساس آخرین مدل‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز سه‌شنبه در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، برخی نقاط فارس و بوشهر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی و کرمان و یزد بارش برف و باران داریم.

وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه گستره بارش‌ها علاوه بر این مناطق استان‌های ساحلی خزر را در بر می‌گیرد و روز جمعه ۲۱ بهمن در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی باران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما را داریم و از چهارشنبه تا جمعه، کاهش دما بین ۴ تا ۸ درجه در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در سه روز آینده در اغلب نقاط کشور وزش باد خواهیم داشت.

* برف پراکنده در تهران

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات همراه با باراش باران و در شب نیمه ابری، در برخی ساعات بارش باران پیش‌بینی می‌شود؛ روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری، اواخر وقت گاهی بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و در یک درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای سه درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

* ‌بارش سال جاری ۱۱.۷ درصد کمتر از سال گذشته است‌

ضیائیان عنوان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا ۱۴ بهمن ۹۲ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۰۴.۱ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۱۱.۷ درصد کمتر از سال گذشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *