با نگرانی از ویروس کرونا و کاهش شدید تقاضا در چین قیمت انواع محصولات کشاورزی به ویژه قراردادهای آتی در این کشور به شدت کاهش یافت.
تهدید کرونا بر بازار محصولات کشاورزی چین

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل رویترز، بازارهای بورس بخش کشاورزی چین تحت تأثیر ویروس کرونا کاهش یافتند.

شیوع گسترده ویروس کرونا در روزهای اخیر بر اقتصاد چین هم تأثیر گذاشته است. به دلیل کاهش تقاضا و با ترس و نگرانی از ویروس کرونا قراردادهای مهم در این بخش با افت قیمت به کمترین میزان چند هفته گذشته معامله شدند.

قراردادهای تخم‌مرغ در دالیان چین با افت ۴.۷ درصد هر تن به قیمت ۳۲۷۷ یوآن معامله شد که کمترین قیمت طی دو هفته گذشته محسوب می‌شود.

در این میان پیش‌بینی شده است که نیروهای کارگری به تدریج به محل کار خود برگردند و افزایش تقاضا به مرور قیمت‌ها را بهبود بخشد، اما هنوز قیمت‌ها برای رسیدن به حد واقعی فاصله دارد، به طوری که پیش بینی شده افزایش تقاضا برای تخم‌مرغ هم نخواهد توانست قیمت را در نیمه نخست امسال بهبود بخشد.

همچنین قیمت سایر محصولات کشاورزی هم کاهشی بوده به طوری که قراردادهای پنبه کاهش ۳.۶ درصدی را تجربه کرده که کمترین میزان در سه هفته گذشته است. همچنین قیمت سیب هم کاهش ۶ درصدی را داشته است.

در حال حاضر چین محدودیت‌های مسافرتی را برای کنترل این بیماری و جلوگیری از توسعه ویروس کرونا اعمال کرده است و در این میان قراردادهای آتی روغن سویا و روغن پالم نیز کاهش‌های به ترتیب ۳.۹ تا ۵ درصد را داشتند.

افت قیمت‌های محصولات کشاورزی در چین به دلیل توسعه ویروس کرونا انجام گرفته که پای این ویروس در حال حاضر به اروپا و خاورمیانه هم کشیده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *