شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل زمستان ١٣٩٧ به عدد ۳۵۶.۴ رسید که نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل (٢٢٣.١)، ۵٩.٧ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل زمستان ١٣٩٧ (بر مبنای سال پایه ١٣٩٠) را منتشر کرد.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل زمستان ١٣٩٧ به عدد ۳۵۶.۴ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٣٣١.٠)، ٧.٧ درصد و نسبت به شاخص فصل مشابه سال قبل (٢٢٣.١)، ۵٩.٧ درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٧ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به زمستان سال ١٣٩۶ معادل ۴۷.۸ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٣٧.٣ درصد) با افزایش روبه‌رو بوده است.

همچنین در فصل زمستان سال ١٣٩٧ شاخص قیمت گروه «آهن‌آلات، میلگرد و پروفیل درب و پنجره و نرده» با ۲۰.۴ درصد نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر را در شاخص کل داشته است.

گروه «چوب» با ١۴.٢ درصد افزایش و گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ٩.٨ درصد افزایش، به ترتیب رتبه‌های بعدی را در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند.

همچنین در این فصل، از بین تمامی گروه‌ها، گروه «شیشه» با ۵.۵ درصد، گروه «شیرآلات بهداشتی» با ٣.٢ درصد، گروه «ایزوگام و قیر و گونی و آسفالت» با ١.١ درصد، گروه «یراق آلات درب و پنجره» با ۰.۲۶ درصد و گروه «گچ و گچ کاری» با ٠.٧ درصد به ترتیب بیشترین درصد کاهش را به خود اختصاص داده‌اند.

لازم به ذکر است گروه «خدمات» در فصل مورد بررسی بدون تغییر بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *