رئیس سازمان صنعت استان تهران با تأکید بر اینکه مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده با حداکثر ظرفیت در حال تولید است، گفت: عدم ثبت موجودی انبارها در سامانه‌های مرتبط، احتکار قلمداد می‌شود.

یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد کمبود مواد شوینده و بهداشتی در کشور با توجه به نیاز مردم برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: مشکلی برای تأمین مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده وجود ندارد و مواد اولیه، امکانات تولید آن فراهم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود:کالاهایی مانند ضدعفونی‌کننده‌ها، ماسک و سایر اقلامی که در شرایط فعلی تقاضا و مصرف آنها افزایش یافته، از جمله کالاهایی بوده‌اند که پیش از این مصرف محدودی داشته است، بنابراین مطابق نیاز بازار تولید شده است، اما مردم بدانند که ظرفیت تولید این اقلام بیش از آن چیزی است که تاکنون تولید می‌شده است.

وی اظهار داشت: بنابر این در شرایط فعلی، واحدهای تولیدی با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کنند تا بتوانند نیازهای مردم را تأمین کنند.

وی با تأکید بر اینکه با محتکران کالاهای بهداشتی قطعاً برخورد می‌شود، بیان داشت: واحدهای گشت و بازرسی سازمان صنعت، تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با گرانفروشی و احتکار اقلام بهداشتی در حال فعالیت هستند.

صادقی اظهار داشت: البته مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در داروخانه‌ها توزیع می‌شود، بنابراین در حوزه اصناف و نظارت سازمان صنعت نیست، اما کمک می‌کنیم تا واحدهای تولیدی، این اقلام با حداکثر ظرفیت کار کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: تمام انبارهای نگهداری اقلام شویند، ضدعفونی‌کننده و بهداشتی باید موجودی خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کنند، زیرا کشف انبارهایی بدون اعلام موجودی، احتکار قلمداد می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *