به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی یکشنبه شب در گفت‌ وگوی خبری اظهار داشت: در سفر امروز هیئت عمانی به ایران، یک توافقنامه جهت تشکیل کمیته مشترک سرمایه گذاری بین ایران و عمان به امضا رسید که بر اساس آن دو کشور طرف هایی را معرفی کردند تا پروژه های سرمایه گذاری، چه در عمان و چه در ایران به تایید این کمیته مشترک برسد و به سرعت وارد مرحله اجرا شود.

وی ادامه داد: پیش از سفر سلطان عمان به تهران نیز توافقاتی که با همتای عمانی انجام داده بودیم عبارت از این است که بتوانیم از دوره تجارت به دوره سرمایه‌گذاری‌های دو کشور البته همراه با تکامل تجاری حرکت کنیم.

خاندوزی افزود: همچنین یک توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری مورد توافق طرفین قرار گرفته که بعد از طی مراحل در مجلس عمان، به امضای دوطرف خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوالی درباره چشم‌انداز روابط اقتصادی دو کشور در آینده گفت: با توجه به اینکه بعد از سفر سال گذشته آیت الله رئیسی به مسقط حجم تبادلات تجاری بین ایران و عمان افزایش چشمگیری یافت، شواهد حکایت از این دارد که در ماه های آینده و سال آتی نیز شاهد افزایش مجدد روابط تجاری بین دو کشور خواهیم بود.

خاندوزی ادامه داد: همانطور که گفتم توافق ما با همتایان عمانی این است که علاوه بر تکمیل رابطه تجاری، وارد دوره سرمایه‌ گذاری‌های مشترک بین دو کشور شویم که بسیار پیوند اقتصادی ماندگارتری را در بلند مدت ایجاد می کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به ویژه با توجه به ظرفیت سرمایه انسانی و تکنولوژی و فناوری های بالایی که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی دارند و از آن طرف هم تقاضای تولید آن محصولات چه در حوزه نفت و گاز و چه در حوزه سایر محصولات دانش بنیان وجود دارد منافعی خوبی برای تولیدکنندگان در بر خواهد داشت. امیدواریم که این دوره سرمایه گذاری مشترک بتواند فصل نوینی از روابط اقتصادی را بین دو کشور شکل دهد.

خاندوزی افزود: این محصولات به صورت مشترک بین ایران و عمان تولید می‌شود.

به گزارش ایرنا، «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در صدر هیاتی بلندپایه روز یکشنبه هفتم خرداد ماه به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی وارد تهران شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *