لغو پروازهای داخلی و بین المللی، اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه و بسته شدن مرزهای هوایی در بسیاری از کشورهای جهان که هم‌اکنون به شدت درگیر ویروس کرونا هستند، فرودگاه‌های بزرگ و شلوغ جهان را نیز تبدیل به شهر ارواح کرده است.
تیتر۲۰- بر اساس گزارشی که در تلگراف و بسیاری دیگر از رسانه های خارجی آمده است، همزمان با شروع گسترده و شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان بسیاری از ایرلاین ها به منظور جلوگیری از انتشار بیشترین ویروس و همچنین حفظ سلامت و بهداشت جامعه، پروازهای خود به مناطق گسترده‌ای از جهان که هم اکنون با کرونا به شدت درگیرند، را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و به حالت تعلیق درآورده اند. همین لغو پروازها موجب شده که شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان های مالی گسترده‌ای را متحمل شوند و بسیاری از خطوط هوایی پرتردد و درآمدزایی آنها به حالت غیرفعال تغییر حالت دهد. بسیاری از هواپیماها نیز هم اکنون در فرودگاه های بزرگ و پر تردد جهان زمین گیر شده اند.

همه این مسائل موجب شده که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی، صدمات وارده از سوی شیوع ویروس کرونا بر صنعت هوانوردی و گردشگری را به حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی ایالات متحده آمریکا تشبیه کنند که البته به عقیده آنها آسیب های این ویروس خطرناک به مراتب بسیار بیشتر و گسترده تر خواهد بود به گونه‌ای که انتظار می‌رود شیوع کرونا در جهان عنوان بزرگترین کابوس برای ایرلاین‌ها را به خود اختصاص دهد.

در زیر تصاویری از بزرگترین، شلوغ ترین و پر ترددترین فرودگاههای جهان که مقرر و پایگاه اصلی بسیاری از شرکت های هواپیمایی فعال و بزرگ جهان به شمار می روند، آمده است که از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و همچنین بسته شدن مرزهای هوایی در کشورهای مختلف، میزبان خیل عظیمی از هواپیماهای زمین گیر شده هستند و به عقیده بسیاری از کارشناسان، به علت آنکه عاری از هرگونه پرواز و خالی از هیاهو و رفت و آمد مسافران هستند، تبدیل به شهر ارواح و پارکینگی از انواع هواپیماهای کوچک و بزرگ شده اند./ ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *