انجمن جهانی آهن و فولاد از رشد ۱۱.۳ درصدی تولید فولاد ایران در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی و افت قابل توجه تولید فولاد در کشورهای صنعتی مثل آمریکا، آلمان،‌ فرانسه و کانادا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، انجمن جهانی آهن و فولاد در جدیدترین گزارش خود از رشد ۱۱.۳ درصدی تولید فولاد ایران در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۶.۷۳۹ میلیون تن گزارش شده بود در ۸ ماه نخست ۲۰۲۰ به ۱۸.۶۲۵ میلیون تن افزایش یافته است.

رشد ۱۱.۳ درصدی تولید فولاد ایران طی این مدت با وجود تحریم های آمریکا در حالی است که بسیاری از کشورهای صنعتی تحت تاثیر شیوع کرونا با کاهش شدید تولید فولاد خود مواجه شده اند.

تولید فولاد آمریکا در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی افت ۱۹.۸ درصدی داشته است و تولید فولاد آلمان در این دوره ۱۶.۵ درصد، فرانسه ۲۷.۶ درصد، انگلیس ۵.۷ درصد، کانادا ۱۶.۵ درصد، ژاپن ۱۹ درصد، عربستان ۱۸.۳ درصد، قطر ۴۷.۱ درصد و هند ۱۸.۸ درصد افت داشته است.

کل تولید فولاد جهان در ماه های ژانویه تا اوت امسال با کاهش ۴.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۱۱۸۷ میلیون تن رسیده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *