تهران-ایرنا-مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: موضوع درمان دغدغه جدی بازنشستگان بود و نارضایتی و گلایه های زیادی در این خصوص وجود داشت که با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم سرانه درمان بازنشستگان ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی فولاد، حسین عامریان اظهار داشت: این موضوع را از ابعاد مختلف بررسی کردیم. ضمن اینکه در دیدار با بیماران صعب العلاج مسایل و مشکلات آنها نیز یک به یک احصا شد. در مجموع در سالهای گذشته هزینه درمان در بیمارستانهای خصوصی پرداخت نمی شد، مبلغ پرداختی برای هزینه پرستاری پایین بود، فرصت تحویل مدارک پزشکی کم بود و سقف پرداخت خسارتهای دارویی بدون تایید پایین بود.

وی افزود: بنابراین تصمیم گرفتیم وضعیت درمان بازنشستگان فولاد را متحول کنیم و بحمدالله اکنون شرایط مطلوبی در درمان بازنشستگان ایجاد شده به گونه ای که بازنشستگان وقتی در بیمارستانهای خصوصی که طرف قرارداد نباشد بستری شوند با ارائه پیش فاکتور، شرکت بیمه گر تا ۷۰ درصد هزینه ها را پرداخت می کند. همچنین مبلغ هزینه پرستاری ۵۰ درصد و هزینه نگهداری ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، سقف پرداخت هزینه داروهای عادی بدون تایید از ۴۰۰ هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش یافته و ۱۲۰ درصد افزایش پیدا کرده در حالی که افزایش هزینه دارو در سال جاری نسبت به پارسال ۲۴ درصد بوده است. همچنین هزینه داروی بیماران صعب العلاج نیز از یک میلیون به دو میلیون افزایش یافته است.

عامریان ادامه داد: همچنین هزینه سمعک از سه میلیون و ۷۵۰ تومان به ۶ میلیون تومان با بهترین برندها افزایش یافته، هزینه عینک که قبلا ۵۷۳ هزارتومان برای چهار سال بود اکنون به ۹۰۰ هزار تومان برای دوسال افزایش یافته و هزینه شیمی درمانی با پیش فاکتور تا ۷۰ درصد پرداخت می گردد و برای پرداخت مابقی هزینه شیمی درمانی نیز ۵ ماه زمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرصت تحویل مدارک پزشکی نیز به پنج ماه افزایش یافته افزود: سرانه درمان بازنشستگان فولاد در سال گذشته ۲۹۷هزار و ۵۰۰ تومان بود که این عدد در سال جاری به ۵۴۰ هزار تومان افزایش یافته که در کشور بی سابقه است

ضمن اینکه این عدد با احتساب هزینه های جانبی و فرانشیز به ۶۰۰ هزار تومان رسیده که نشانگر افزایش ۱۰۰ درصدی سرانه درمان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با اشاره به تشکیل کمیته مشترکی از کانون ها و صندوق برای نظارت بر قرارداد شرکت بیمه گر گفت: همه تلاش ما این است تا بازنشسته ما رفاه و عزت بیشتری داشته باشد.

عامریان با اشاره به معافیت بازنشستگان از پرداخت فرانشیز درمان گفت: این موضوعی بود که برخی مراجع رسمی هم با آن موافق نبودند اما ما برای رفاه حال بازنشستگان بر آن تاکید داشتیم. ضمن اینکه سرانه مبلغ بیمه عمر و حادثه گروهی را هم افزایش دادیم. ضمن اینکه بیمه عمر و حوادث رو بجای بازنشسته، خودمان تقبل کردیم و هزینه اش رو برای بازنشسته صفر کردیم.

وی در خصوص افزایش مبلغ وام ضروری از ۴ به ۸ میلیون تومان و افزایش شمار وام گیرندگان گفت: برنامه هایی برای افزایش مجدد مبلغ وام ضروری داریم که پس از قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

عامریان گفـت: با اشاره به توجه ویژه صندوق به موضوع رفاهیات گفت: تا پیش از این و در ادوار گذشته مدیریتی صندوق، به موضوع رفاهیات بازنشستگان توجهی نشده بود اما در این دوره و برای اولین بار سرفصل جداگانه ای برای بودجه رفاهیات تعریف شد.

وی افزود: راه اندازی سفرهای زیارتی، راه اندازی سامانه مرآت ۲۴، تکریم بازنشستگان و معرفی آنها به جامعه با دو همایش تجلیل از جانبازان و چهره های ماندگار و سفرهای استانی و دیدار با بازنشستگان، بیماران صعب العلاج و خانواده شهدا را از اهم اقدامات انجام شده در حوزه رفاهیات بازنشستگان است.

وی در تشریح اهمیت سامانه مرآت ۲۴ گفت: هدف ما از راه اندازی سامانه مرآت ۲۴ این بود تا بازنشستگان ما در هر ساعت از شبانه روز اگر سوال و مشکلی داشتند با تماس با سامانه مذکور آن را با همکارن ما در میان بگذارند و در واقع راه اندازی این سامانه با هدف آرامش خاطر بازنشستگان بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در ادامه با اشاره به اصلاح همسان سازی گفت: یکی از مدیران کانون ها اذعان کرد که «هیچ وقت باور نمی کردم این کار انجام شود» اما با تمام سختی های این کار آن را انجام دادیم البته منابع مالی ما محدود و اجرای کامل آن زمانبر است اما متعهد به اجرای آن هستیم.

عامریان گفت: همه تلاش خود را برای افزایش مجدد حقوق این عزیزان انجام می دهیم و در این خصوص رایزنی های زیادی نیز با دولت و مجلس محترم داشته ایم و این رایزنی ها ادامه دارد.

وی در تشریح وضعیت نابسامان شرکت ها در شروع کار تیم مدیریتی جدید صندوق گفت: متاسفانه در آن زمان به غیر از شرکت سنگ آهن مرکزی، سایر شرکت های صندوق زیان ده بودند. گام اول ما برای تحول و ساماندهی شرکت ها انتصاب مدیران جوان و متخصص بود. اکنون با تلاش های همکارانم، روند زیان دهی شرکت ها متوقف و سودآوری برخی نیز آغاز شده است و روند فعالیت شرکت ها و اجرای برنامه های توسعه ای و جذب سرمایه گذاری های جدید امیدوارکننده است.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بر لزوم دادن وعده قابل تحقق به مردم تاکید نموده اند ما نیز در صندوق فولاد وعده هایی می دهیم که بتوانیم آن را عملی کنیم.

عامریان در پایان سخنانش گفت: به آینده صندوق فولاد بسیار امیدوارم و آینده صندوق را درخشان می دانم و انشالله با دعای خیر بازنشستگان عزیز صندوق فولاد وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد. البته همان گونه که با صبوری و همراهی بازنشستگان عزیز در نه ماه اخیر توفیقات خوبی حاصل شد امیدوارم با صبوری و همراهی بازنشستگان فهیم فولاد بتوانیم در جهت مطلوب کردن هر چه بیشتر خدمات به ایشان گام برداریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *