رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان سهم ۸۵ درصدی شرکت‌های کوچک و متوسط از اشتغال، نبود نقدینگی، بازاریابی، زیرساخت‌ و بروکراسی‌های زائد اداری را از جمله مشکلات بهره‌برداری از معادن کوچک مقیاس عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، بهرام شکوری با بیان اینکه طبق تحلیل بانک جهانی، پیشرفت اتحادیه اروپا در سایه شرکت‌های کوچک و متوسط است، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد شرکتهای اروپا کوچک و متوسط هستند و خوشه‌ای کار می‌کنند.

وی با اشاره به سهم ۸۵ درصدی اشتغال شرکت‌های کوچک و متوسط، تصریح کرد: در گذشته بسیاری از سرمایه‌گذاران تصور می‌کردند که ایجاد کارخانه فراوری به سرمایه بالا نیاز دارد اما اینطور نیست و می‌توان با سرمایه کمتر نیز این مواد معدنی را به محصول با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کرد.

شکوری نبود نقدینگی، بازاریابی، زیرساخت‌ و بروکراسی‌های زائد اداری را از جمله مشکلات بهره برداری از معادن کوچک مقیاس عنوان کرد و گفت: کارگروه‌های استانی باید در زمینه عارضه‌یابی مشکلات احیای معادن کوچک و متوسط کار کنند تا مشکلات در اتاق فکر بخش معدن و صنایع معدنی که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده، مورد بررسی قرار گیرد.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سیاستگذاری‌ها همچون قوانین صادرات، قیمت‌گذاری و تولید، نباید مانع پیشرفت کارها شود، تصریح کرد: مشکلات این حوزه باید از طریق اتاق فکر در اختیار وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا حل شوند و تا در سال رونق تولید شاهد رونق اقتصادی در بخش معدن و صنایع معدنی باشیم.

مشکلات بازار باید برطرف شود

در ادامه محمدرضا بهرامن – رئیس خانه معدن ایران – با بیان اینکه مسولان بخش دولتی و خصوصی می‌توانند در کنار یکدیگر نهضت بزرگی در بخش معدن ایجاد کنند، اظهار کرد: این مجموعه اراده کرده تا بتواند از ظرفیتهای خدادادی که در اختیار این کشور قرار دارد، استفاده کند و با احیای معادن، نهضت فراوری و حتی ماشین‌سازی آغاز شود.

وی افزود: نهضت احیا معادن زنجیره‌ای از حوزه اکتشاف تا بازار است، اما مشکلاتی که در زمینه بازار وجود دارد، باعث شده بسیاری از معادن نتوانند از ظرفیت واقعی خود استفاده کنند. بنابراین باید علت آنها مشخص و مشکل برطرف شود.

امروز (سه‌شنبه) همایش “رونق تولید با احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس” برگزار شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *