تهران – ایرنا – مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی از اتصال شبکه پرداخت کشور به سامانه خبر داد و گفت: زیرساخت ها پاسخگوی نیاز ملی است.

محسن نیک نفس روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: برای اتصال شبکه پرداخت به سامانه کالابرگ زمان کوتاهی نیاز است و زیرساخت ها تامین شده است.

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی افزود: اکنون طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان در حال اجراست و امکان خرید از این کالابرگ فراهم شده است.

وی با بیان اینکه یک استان دیگر در فهرست اجرای طرح کالابرگ الکترونیک قرار گرفته، گفت: از بین پنج استانی که شبکه پرداخت ها و زیرساخت ها تامین شده، یک استان آماده اجرای طرح کالابرگ الکترونیک است که بعد از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نیک نفس ادامه داد: این طرح و نرم افزار «شما» اکنون در استان هرمزگان به صورت آزمایشی در حال اجراست، بیش از هزار فروشگاه در این استان آماده خدمت دهی به خانوارها هستند، این فرصت برای بقیه استان های کشور پس از دوره آزمایشی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی شود، گفت: شرکت در این طرح برای یارانه‌بگیران اختیاری است و پس از اعلام رسمی می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نیک نفس بیان داشت: ۱۰ قلم کالای اساسی زیر و سرانه مشخص شده برای هریک بر اساس گزارش کارآمدسازی نظام یارانه‌ها است که باهدف اعلام اولویت‌های اقلام غذایی به‌منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی در تیرماه ۱۴۰۱ تهیه شده است.

مدیر محتوایی طرح کالابرگ الکترونیکی تاکید کرد: میزان اعتبار تخصیصی به‌ازای سرانه هر قلم از کالاها در جدول زیر از مابه‌التفاوت قیمت فروش مصوب (دی ۱۴۰۱) با قیمت مصوب شهریور ۱۴۰۰ (به استناد تکلیف بند س تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱) به‌دست‌آمده است. قیمت کالاهای طرح در ماه‌های آتی نیز برای خانوارها ثابت خواهد ماند. در صورت افزایش قیمت هر کالا، سهم پرداختی خانوارها ثابت خواهد ماند.

وی به فعالیت سامانه شبکه ملی اعتباری اشاره کرد و گفت: سرپرست خانواده می تواند از طریق سامانه shoma.sfara.ir نرم افزار (شما) را دانلود کرده و اعتبار مانده یارانه را در این نرم افزار مشاهده کنند. نیک نفس ابراز داشت: خانوارها می توانند با نصب نرم افزار شما، فروشگاه های عضو شبکه ملی اعتبار که امکان فروش کالاهای یارانه ای و تنظیم بازار رو دارند، را مشاهده کنند و به حساب یارانه ماه بعد خود، از فروشگاه های منتخب خرید اعتباری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *