فراخوان سازمان فضایی ایران جهت حمایت و زمینه­‌سازی استفاده حداکثری از محصولات و خدمات مرتبط با حوزه فضایی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، سازمان فضایی ایران جهت حمایت و زمینه­‌سازی استفاده حداکثری از محصولات و خدمات مرتبط با حوزه فضایی، اقدام به شناسایی، ارزیابی، بسترسازی جهت ارتقاء و نیز معرفی محصولات و خدمات فضاپایه می‌کند.

متقاضیان می‌توانند به زیرپورتال اداره کل توسعه کسب و کارهای فضاپایه مراجعه و اطلاعات مرتبط با محصولات و خدمات خود را ثبت کنند.

بر اساس اعلام سازمان فضایی ایران، بررسی و یا آزمون محصولات/خدمات تایید شده در آزمایشگاه‌های ذیصلاح داخلی و خارجی با استفاده از ظرفیت‌های همکاری سازمان فضایی با سایر نهادها (در صورت امکان) صورت می‌گیرد.

بر اساس مشخصات و وضعیت هر کدام از محصولات/خدمات ارائه شده عدم تایید محصول/خدمات متصور است که در این صورت صاحب محصول/خدمات حداقل پس از ۶ ماه و انجام اصلاحات مورد نیاز می­‌تواند مجددا نسبت به معرفی آن به سازمان و طی شدن فرآیند مربوطه اقدام کند.

همچنین در صورت تایید محصول/خدمات توسط تیم فنی و دارا بودن گواهی آزمون از آزمایشگاه‌های داخلی، امکان استفاده از ظرفیت نهادهای ذیربط و همچنین امکان ارسال این محصول به خارج از کشور برای اخذ تاییدیه از مراکز آزمون بین ­المللی وجود دارد.

به نقل از سازمان فضایی ایران، در این میان امکان تایید محصول/خدمات توسط تیم فنی و دارا بودن گواهی آزمون از آزمایشگاه‌های ملی و بین ­المللی نیز وجود دارد که در این صورت، محصول/خدمات شناسایی شده در لیست مورد تایید سازمان فضایی ایران برای بهره‌برداری متولیان، مجریان و پیمانکاران قرار خواهند گرفت.

“ایجاد پایگاه داده از محصولات و خدمات مورد تائید و در دسترس قراردادن فهرست و مشخصات موارد تایید شده برای متولیان، مجریان و پیمانکاران حوزه فضایی” و همچنین “اخذ مصوبه از شورای عالی فضایی مبنی بر لزوم استفاده از موارد تایید شده داخلی در ساخت محصولات و یا بهره‌برداری از خدمات فضاپایه”
از دیگر اقدامات حمایتی در طرح شناسایی، ارزیابی و معرفی محصولات و خدمات فضاپایه از سوی سازمان فضایی ایران خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *