سکه بازان در آخرین روز ماه اردیبهشت شاهد درخشش فلز گران بهای داخلی بودند. قیمت سکه امامی دیروز تا مرز ۳۲ میلیون تومان پیشروی کرد اما در نهایت در محدوده ۳۱ میلیون و ۸۰۰ تا ۹۰۰  هزار تومان به کار خود پایان داد.

این قیمت در واقع حکایت از افزایش بیش از یک میلیون تومانی سکه در ایستگاه پایانی اردیبهشت دارد.

بازدهی منفی نیم سکه و ربع سکه در اردیبهشت

بررسی ها نشان  می دهد که سکه امامی در معاملات اردیبهشت ماه بازدهی در حدود یک درصدی را به ثبت کرده است و از رقم ۳۱میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ۳۱ فروردین ماه به رقم ۳۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در پایان معاملات روز گذشته رسید. اما این در حالی است که دو برادر کوچک‌تر این خانواده یعنی نیم و ربع سکه برخلاف سکه طرح جدید نوسانات کاهشی از خود به جا گذاشتند.

بر این اساس هر قطعه نیم سکه با منفی ۴۴/ ۷ درصد از رقم ۱۸میلیون و ۸۰۰ هزارتومان در واپسین معاملات فروردین ماه به رقم ۱۷ میلیون و ۴۰۰هزار تومان در روز گذشته رسید. ربع سکه نیز طی یک ماه اخیر حدود ۲۷۰ هزار تومان کاهش یافت و شاخص بازدهی خود را در رقم منفی ۳۱/ ۲درصد ثبت کرد.

مرز سرنوشت ساز در در بازار سکه و دلار

شب گذشته قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی در محدوده ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار داشت.قیمت دلار هم در مرز مقاومتی مهمی ایستاده بود.

پیش بینی قیمت سکه در بازار امروز

برخی از سکه‌بازان می‌گفتند در صورتی که دلار در روز جاری دوباره رشد کند احتمال ماندگاری سکه بالای مرز مقاومت، محتمل خواهد شد.

با این حال، دسته‌ای دیگر می‌گفتند دیروز دلار به مرز های بالاتر سرک کشید، با این حال نتوانست محدوده یاد شده را حفظ کند و همین امر باعث شد سکه مرز ۳۲ را از دست بدهد.

از سوی دیگر ،فعالان اقتصادی باور دارند که در سومین روز هفته سکه‌بازان ، نوسانات بازار طلای جهانی را هم تحت نظر خواهند گرفت. به عقیده آنها در روزهای گذشته یکی از دلایل مهم حضور  فلز گرانبهای داخلی بالای نیمه کانال ۳۰ میلیون تومانی، افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی و گذر از محدوده هزار و ۹۷۰ دلار بود.این دسته هم می گفتند در صورتی که مرز ۱۹۷۰ دلار در بازار امروز حفظ شود خوش بینیمعامله گران سکه تقویت خواهد شد.

با این حال؛ عده ای هم با اشاره به رشد قیمت سکه امامی در روز های پایانی اردیبهشت ماه می گفتند احتمالا سکه بازان از خریدهای قبلی خود کسب سود کنند و در موقعیت فروش قرار بگیرن؛ بنابراین ممکن است سکه امامی اصلاح شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *