به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از تجارت نیوز؛  قیمت طلا و سکه طی دو روز متوالی کاهش قیمت داشت. این روند متاثر از اخباری که روانه بازار شد شکل گرفت و منجر به کاهش قیمت در تمام قطعات سکه شد. قیمت نیم‌سکه دیروز یک کانال عقب‌نشینی کرد و سکه امامی نیز به پله اول کانال ۳۲ میلیون تومانی سقوط کرد.

قیمت سکه و طلا 18 اردیبهشت 1402

گفتنی است بازارهای جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و قیمت انس جهانی طلا با رقم ثابت ۲۰۱۷ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه فعلا چشم به اخبار داخلی دارد. دیروز برخی معامله‌گران معتقد بودند قیمت دلار از سکه خط گرفته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند خرید سکه در بازار، مصرف سوداگرانه دارد و حبابی که قبلا داشته کاهش پیدا کرده است. آنها می‌گویند با توجه به صعود قیمت انس‌ جهانی طلا در هفته گذشته به محدوده ۲۰۰۰ دلاری روند کاهشی قیمت طلا و سکه کند شده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۳۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۷۰۳ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان معامله شد.

در شروع معاملات دیروز سکه‌های سبک‌تر تغییر قیمتی نداشتند اما در پایان معاملات هر کدام از این قطعات ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شدند. این روند کاهشی، نیم‌سکه را به کانال ۱۸ میلیون تومانی برگرداند.

دیروز نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۲ میلیون تومان مبادله شد. همچنین سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون تومانی رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. سکه امامی با ۵۱۲ هزار تومان و سکه بهار با ۴۲۲ هزار تومان کاهش قیمت حباب، بیشترین افت را داشتند. روز گذشته نیم‌سکه کمترین کاهش قیمت حباب را داشت.

قیمت طلا نیز دیروز کاهشی بود. هر مثقال طلا ۱۰۴ هزار تومان افت کرد و با قیمت ١١ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۸ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۳۴ هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *