تهران- ایرنا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یکی از ابزارهای مهم هدایت نقدینگی به بازار سرمایه را استفاده از ابزارهای مالی نظیر اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی با هدف کاهش هزینه‌ها و سودآوری آن‌ها دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، حجت‌الاسلام محمد باقری بنابی با بیان اینکه معافیت مالیاتی، ابزار مؤثری برای تشویق افراد به سرمایه‌گذاری و تولید کالاهای دانش بنیان است و اظهار کرد: معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی بازار سرمایه بسیار مهم است و منجر به ارتقا سودآوری بازار و جذابتر شدن نسبت‌های مالی برای سرمایه‌گذاران خواهد شد.

وی معافیت مالیات شرکت‌های تولیدی برای بازار سرمایه را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: اکنون نیاز است نمایندگان مجلس برای هدایت نقدینگی به سمت بازار سهام تلاش کرده و از بازار سرمایه حمایت بیشتری کنند.

این نماینده مجلس یکی از ابزارهای مهم هدایت نقدینگی به این بازار را استفاده از ابزارهای مالی نظیر اعمال معافیت مالیاتی برای شرکت‌های تولیدی با هدف کاهش هزینه‌ها و سودآوری آن‌ها دانست و افزود:‌ این امر به مرور زمان منجر به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های واقعی اقتصاد کشور می‌شود.

باقری بنابی تاکید کرد: اگر معافیت‌های مالیاتی به طور مداوم اجرا شود، می‌تواند تاثیر مهمی بر روند سودآوری شرکت‌ها بگذارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *