رئیس کمیته دفاعی مجلس با اشاره به نقش توسعه همکاری‌ای اقتصادی در تحکیم روابط ایران و سوریه، گفت: ایران در تمام سال‌هایی که سوریه با جنگ و خونریزی دست و پنجه نرم می‌کرد، نگران و همراه مردم سوریه بود لذا توسعه همکاری‌های همه جانبه اقتصادی در شرایط امروز ضروری و قابل توجه است.

سیدعلی آقازاده دافساری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر خارجه سوریه به تهران، گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته نشان داد نسبت به سرنوشت ملت سوریه بسیار حساس است و همیشه تاکید داشته روابط راهبردی بین دو کشور در همه ابعاد باید اجرایی شود. یکی از موضوعات که در تحکیم روابط ایران و سوریه نقش دارد، توسعه ارتباطات و همکاری‌های اقتصادی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: سوریه در سال‌های اخیر با مشکلات فراوان و جنگ دست و پنجه نرم کرده و جمهوری اسلامی در تمامی این دوران نسبت به مشکلات مردم سوریه احساس احساس مسئولیت کرده و طرح‌های متعددی برای بازسازی سوریه و توسعه روابط اقتصادی دو کشور دارد.

آقازاده دافساری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال رفع نیازهای مردم سوریه است، تصریح کرد: شرایط سرمایه‌گذاری‌ توسط بخش دولتی و خصوصی باید تعبیه شود و مجلس و دولت باید این شرایط را فراهم کنند. متاسفانه کشورهایی که نقش مداخله جویانه در مسائل داخلی سوریه داشتند، امروز منافع اقتصادی را در این کشور دنبال می‌‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: مقامات ایرانی در دیدار با وزیر خارجه سوریه در سفر اخیر وی به تهران موضوع توسعه روابط اقتصادی دو کشور را مطرح کردند. دو کشور آمادگی لازم برای توسعه مناسبات و همکاری‌های اقتصادی را دارند./

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *