معاون امور صنایع وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت: راه اندازی حدود دو هزار واحد صنعتی راکد و دارای مشکل از سوی این وزارتخانه در سال جاری هدف گذاری شده است.

به گزارش شاتا، معاون امور صنایع و معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر به استان گیلان ضمن بازدید از وضعیت تعدادی از واحدهای راکد استان از نزدیک در جریان چالش ها و دغدغه های صنعتگران استان قرار گرفتند.

فرشاد مقیمی که برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی متوقف استان گیلان به شهرستان رودسر سفر کرده بود اظهار داشت: یک هزار و ۳۴۳ واحد از ۲هزار واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و بقیه نیز در بیرون از این شهرک‌ها قرار دارند که شناسایی این واحدها توسط مدیران شهرک های صنعتی و سازمان های معدن، صنعت و تجارت استان ها انجام می‌شود.

مقیمی در ادامه گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و رونق تولید یک هزار و ۵۲۱ تعرفه وارداتی که از قبل در کشوروجود داشت هم اکنون ممنوع شده است و یک هزار و۳۴۳ تعرفه هم داریم که ثبت سفارشی برای آن انجام نمی‌گیرد که در مجموع حدود پنج هزار و۴۰۰تعرفه در حوزه تولید است که ۵۰ درصد ثبت سفارش‌ها و تعرفه‌هایی که قبلاً از خارج کشور تأمین می‌شدند هم اکنون عملاً یا ممنوع هستند و یا ثبت سفارش نداریم مگر با شرایط و ادله خیلی خاص وارد شوند.

وی خاطرنشان کرد: واردات کل محصولاتی که می‌توانند در داخل تولید شوند و نیازهای داخل کشور را تأمین کنند ممنوع شده است.

معاون وزیر صنعت با اشاره به تأثیر تحریم‌ها بر واحدهای صنعتی داخلی اظهار داشت: ضریب همبستگی تحریم‌های کشور ضریبی منفی است و هرچه فشار تحریم‌ها را زیادکنند،توانمندی داخلی بیشتر می‌تواند نمود پیدا کند و همچنان که برخی اتفاق‌های خوبی در تحریم‌های گذشته افتاد در این تحریم‌ها برنامه‌هایی در حال اجرایی شدن است که نتیجه آنها در آینده دیده خواهد شد.

مقیمی یادآور شد: دشمنان هدف گذاری کرده بودند که صنعت کشور را در بهمن ماه سال گذشته کاملاً فلج کنند و حال می‌بینیم که این اتفاق نیفتاد و حتماً با پیگیری‌ها وهمکاری واحدهای صنعتی، مشکل این واحدها رفع خواهد شد و به برکت وجود و هدایت‌های رهبری انقلاب از این مراحل سخت نیز گذر خواهیم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: کنترل و نظارت و پایش مصوبات کارگروه رفع موانع و رونق تولید عمده ترین مسئله کارگروه رونق تولید است و به اعتقاد بنده هر نهاد و فردی که در مقابل اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع و رونق تولید بایستد در واقع با دستور مقام معظم رهبری در خصوص روند تولید مخالفت نموده است.

او یادآور شد: با توجه به اینکه در شرایط تحریمی قرارگرفته‌ایم و ارز گران شده است و کشور با محدودیت‌های بین المللی مواجه است باید بتوانیم از توان داخلی واحدهای داخلی برای اقتصادی شدن تولید استفاده شود.

مقیمی ادامه داد: هیچ محدودیتی در ارتباط با واحدهای کوچک و بزرگ وجود ندارد و به همه این واحدها به عنوانمجموعه اقتصادی نیازمند توجه رسیدگی می‌شود و این از مأموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *