سرپرست معاونت امور معادن و امور معدنی وزارت صمت با رد موضوع اختلاف ۲.۶ میلیون تنی در آمار تولید و مصرف فولاد، گفت: این اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن و مربوط به موجودی انبار واحد‌های تولیدی است.
هیچ فولادی گم نشده است/انباشت ۳۰۰ هزار تنی در کف انبارها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اسدالله کشاورز در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر گم شدن ۳ میلیون تن فولاد در آمار سال گذشته، اظهار داشت: رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف فولاد طی سال ۹۹ صحیح نیست.

وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بوده است که به میزان ۲۲.۲ میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است . پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است‌ و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبار واحد‌های تولیدی مربوط است.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولید آن وجود ندارد. صادرات سال ۹۸ نیز حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

کشاورز افزود: ما مسئولیت تامین واحد‌های تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را در بورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: برای واحد‌های بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ در بورس تعریف شده است.

به گزارش فارس، برخی مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت سوژه‌ای با عنوان «طرح تحقیق و تفحص از فولاد چه شد؟» خواستار روشن شدن وضعیت صنعت و بازار فولاد شده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *