معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قیمت شیرخام توسط شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا امروز جلسه‌ای برگزار نشده است و قیمت مصوب سایر محصولات پروتئینی نیز تغییری نداشته است.

تیتر۲۰- اخیرا نامه و لیست قیمتی در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط با افزایش قیمت انواع قیمت مواد غذایی از جمله مرغ و تخم‌مرغ و شیر دست به دست می‌شود که این لیست صرفاً قیمت‌های کارشناسی پیشنهادی است که هنوز نهایی و مصوب نشده است و پس از آغاز طرح جدید هدفمندی یارانه ترجیحی طی دو ماه آینده و در صورت عدم امکان خرید محصولات پروتئینی با کالابرگ الکترونیک در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

انتشار این نامه در شبکه‌های اجتماعی اما نگرانی‌هایی برای مردم و واکنش‌هایی میان تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات پروتئینی در بازار ایجاد کرده است.

این در حالی است که مدیرعامل اتحادیه دامداران چندی پیش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه معادل ۳هزار میلیارد تومان تخصیص ارز نهاده‌ها انجام شده است، گفت: ارز نهاده‌های دامی برای فروردین، اردیبهشت و خرداد نیز با دلار ۴۲۰۰تومانی تأمین شد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز روز گذشته در این ارتباط گفت: با وجود اعلام رئیس‌جمهور درباره هدفمندی کالاهای اساسی، با دستور وزیر جهاد کشاورزی نهاده‌های دامی در ماه‌های آینده نیز قطعاً با ارز دولتی میان عشایر توزیع می‌شود.

محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره این لیست قیمتی اظهار داشت: مرجع اعلام قیمت کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می‌کردند و در صورتی که با هدفمندی یارانه آزاد بشود تنها سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که می‌تواند قیمت‌ها را اعلام کند.

وی افزود: قیمت شیر خام توسط شورای قیمت‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی تعیین می‌شود که تا امروز جلسه‌ای برای تعیین قیمت شیر خام برگزار نشده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قیمت انواع شیر پاستوریزه، انواع ماست، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ و انواع روغن توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام می‌شود که این سازمان نیز تغییر قیمتی اعلام نکرده است.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت در صورت ایجاد هرگونه تغییر قیمت این کالاها و تصویب آن در ستاد تنظیم بازار، آن را به‌طور رسمی و برای اجرا به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعلام می‌کنند.

قربانی گفت: مردم هرچیزی را که در فضای مجازی می‌بینند باور نکنند زیرا احتمال کذب بودن آن وجود دارد./تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *