تهران-ایرنا- جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه در حالی در سراسر کشور برگزار شد که مقامات آمریکایی همچنان با استفاده از حربه های مختلف تلاش می کنند آن را تضعیف کنند؛ اقدامی که تاکنون دستاوردی جز شکست و سرشکستگی برای مقامات واشنگتن نداشته است.

[چهل سالگی انقلاب اسلامی و شکست توطئه های آمریکا]

به گزارش ایرنا، مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی روز گذشته (دوشنبه) با حضور مردم در سراسر کشور برگزار شد. حضور مردم در این راهپیمایی در رسانه های جهانی بازتاب گسترده ای داشت.
شش هزار و ۵۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش دادند که از بین آنها۳۰۰ نفر از رسانه های بین المللی بودند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی وی «جان بولتون» و نیز «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ارسال پیام هایی در توئیتر ناتوانی خود را در برابر این حرکت مردم ایران نشان دادند.
ترامپ در توئیت روز دوشنبه خود که به زبان فارسی منتشر شد تلاش کرد ۴۰ سال انقلاب اسلامی ایران را محکوم کند.
وی به بهانه حمایت از مردم ایران در پیامی فریبکارانه مدعی شد آنها لیاقت آینده ای روشن تر را دارند.
تارنمای آمریکایی هیل ارگان کنگره آمریکا نوشت در مراسم ۲۲ بهمن «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران متعهد شد که کشورش بر تلاش های آمریکا برای منزوی کردن تهران غلبه خواهد کرد.
این تارنما بخشی از اظهارات رئیس جمهوری کشورمان را بازتاب داد و به نقل از دکتر حسن روحانی نوشت: ما به آمریکایی ها اجازه نمی دهیم پیروز شوند. مردم ایران گرفتار برخی مشکلات اقتصادی هستند اما ما با کمک به یکدیگر بر مشکلات فائق خواهیم آمد.
هیل اذعان کرد که دولت ترامپ رویکرد سختگیرانه ای را علیه ایران اتخاذ کرده و از توافق هسته ای خارج شده است و امیدوار است که نشستی که قرار است این هفته در لهستان با موضوع خاورمیانه برگزار شود عمدتا بر روی مسائل ایران متمرکز شود. در این نشست «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «مایک پنس» معاون رئیس جمهور این کشور نیز حضور خواهند داشت.
به نوشته هیل، منتقدان، دولت ترامپ را به حمایت از دستور کار تغییر حکومت در ایران متهم می کند. مقامات ارشد دولت آمریکا تلاش در این زمینه را تکذیب کرده اند.
«جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز که در سال ۲۰۱۷ در ادعایی واهی گفته بود که امیدوار است انقلاب ایران تا تولد ۴۰ سالگی دوام نیاورد روز دوشنبه توئیتی را به اصطلاح در حمایت از «خواسته مردم ایران» منتشر کرد.
او که به همراه ترامپ و پمپئو یکی از اضلاع مثلث ضد ایرانی را تشکیل می دهد در توئیت خود مدعی شد که ایران بعد از ۴۰ سال نتوانسته به وعده های خود برای حفظ و حراست از حقوق شهروندانش عمل کند.
وی مدعی شد حکومت ایران به وعده های خود عمل نکرده است و دولت آمریکا از خواسته مردم ایران حمایت می کند و در کنار آنها است.
شبکه راشاتودی روسیه توئیت های ترامپ و بولتون در به اصطلاح سرکوب انقلاب اسلامی را ناشی از شکست دستور کار آمریکا برای «تغییر حکومت» ایران ارزیابی کرد و نوشت: در حالی که ایرانی ها چهلمین سالگرد انقلاب را جشن می گیرند، ترامپ و مشاور امنیت ملی اش توئیت هایی را درباره «شکست» آن منتشر کردند که به دولت تهران اشاره داشت اما در واقع می توان آن را به شکست سیاست های خود آنها و آمریکا تعمیم داد.
راشاتودی نوشت درحالیکه از محتوای این ایمیل ها معلوم است که ادعای شکست آنها به مقامات جمهوری اسلامی اشاره دارد اما می توان آن را درباره خود آمریکا بکار برد. واشنگتن هرگز نتوانست بر انقلاب ایران غلبه کند و بولتون در طول سالها از حامیان «تغییر حکومت» در تهران بوده و در واقع وعده داده بود انقلاب ایران هرگز ۴۰ ساله نخواهد شد.
این رسانه خاطرنشان کرد بولتون این ادعا را ژوئیه ۲۰۱۷ در نشست منافقین مطرح کرد و این هشتمین سخنرانی او در جمع این گروه ضد ایرانی مستقر در پاریس بود که به سخنران برای شرکت در نشست هایش مبالغی به میزان ۵۰ هزار دلار آمریکا می پردازد.
با وجود چنین توئیت های ضد ایرانی از سوی مقامات ارشد آمریکایی، راشاتودی در گزارش خود تصدیق می کند که در ایران تعداد زیادی از حامیان نظام در خیابان های تهران راهپیمایی کردند و یک نفر تصویری فتوشاپ شده از بولتون را منتشر کرد که نشان می داد چهره اش از انقلاب ایران مشت خورده است.
راشاتودی نوشت: واشنگتن از هر تلاشی برای نابودی انقلاب ایران در ۴۰ سال گذشته استفاده کرده است. پایان حکومت پادشاهیِ تحت حمایت آمریکا در تهران، وضعیت فوق العاده بلندمدتی را در واشنگتن ایجاد کرد که هنوز هم ادامه دارد. در سال ۱۹۸۰ آمریکا از حکومت «صدام حسین» رئیس جمهور (مخلوع) عراق حمایت کرد؛ این حمایت به بروز جنگی هشت ساله منجر شد که بیش از ۵۰۰ هزار کشته بر جای گذاشت اما در تغییر مرزها یا نابودی دولت ایران شکست خورد.
بولتون و ترامپ هرگز دست از انتقاد بر نداشته اند و بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی به آنها پاسخ دادند که مسائل ایران ربطی به واشنگتن ندارد.
کاربری در یک پیام توئیتری با زیر سوال بردن توئیت بولتون و ادعای او در حمایت از مردم ایران و دخالت های واشنگتن در تحولات ونزوئلا با حمایت از رهبر مخالفان این کشور نوشت: آیا ما می توانیم از مردم فرانسه نیز با پذیرش رئیس پارلمان آنها به عنوان رئیس جمهوری موقت حمایت کنیم؟ مردم فرانسه ازحکومت «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه حمایت نمی کنند.
ونزوئلا از ۲۳ ژانویه گذشته (سوم بهمن ماه) صحنه ناآرامی است. ماجرا از آن جا آغاز شد که «خوان گوایدو» رهبر مخالفان و رئیس مجلس ملی، سوگند ریاست جمهوری خورد و خود را به عنوان رئیس جمهوری دولت موقت این کشور معرفی کرد.
پس از آن، آمریکا در یک اقدام سراسر مداخله جویانه، گوایدو را به رسمیت شناخت و ریاست جمهوری قانونی یعنی نیکولا مادورو را غیر قانونی اعلام کرد.
فرانسه نیز چندین ماه است که صحنه اعتراضات گسترده به سیاست های مکرون و نابرابری است اما واشنگتن از اظهارنظر درباره این کشور و حمایت از خواسته مردم آن خودداری کرده است.
«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که عظمت راهپیمایی مردم ایران را برنتابیده است در واکنش به اظهارات روز دوشنبه سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم ۲۲ بهمن در شهرستان خمینی شهر مدعی شد که اگر نظام ایران خطایی مرتکب شده و بخواهد تل آویو و حیفا را نابود کند، موفق نخواهد شد و این آخرین سالگردی خواهد بود که آنها جشن انقلاب می گیرند.
سردار یدالله جوانی روز دوشنبه گفت: دشمن تنها راه باقی ‌مانده برای توقف نظام و ملت ایران را میز مذاکره می‌داند اما سیاست رهبر معظم انقلاب این است که با دشمنی همچون آمریکا در هیچ موضوعی مذاکره نخواهیم کرد.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: هراس اصلی دشمن پیشرفت‌های علمی ایران است زیرا ملت ایران در مسیر دانائی حرکت می ‌کند.
وی افزود: هراس اصلی دشمن پیشرفت‌های علمی ایران است زیرا ملت ایران در مسیر دانائی حرکت می ‌کند.
روزنامه اکسپرس انگلیس در گزارشی در همین زمینه نوشت: تل آویو تهران را به جنگ نیابتی در سوریه و حمایت از فعالان متخاصم در لبنان متهم می کند. اما ایران چنین ادعاهایی را رد کرده و تاکید دارد که حضور نظامی این کشور در سوریه فقط در حد مشاوران نظامی است که به درخواست دولت دمشق و به منظور جنگ با تروریسم اعزام شده اند.
خبرگزاری فرانسه در بازتاب توئیت های ضد ایرانی ترامپ و بولتون نوشت: دولت ترامپ تلاش کرده ایران را تضعیف کند و مدعی است که تهران نقش «بی ثبات کننده ای» دارد.
بولتون در اقدام ضد ایرانی دیگری در پیامی تصویری به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، با تکرار ادعاهای قدیمی، تهران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم کرد.
در حالی که وی مدعی شده مراسم چهل سالگی انقلاب برجسته کردن چهار دهه شکست بوده است، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان سیاست های آمریکا را در برابر مردم ایران در این چهل سال شکست خورده توصیف کرد و نوشت: زمان بازنگری در این سیاست ها فرا رسیده است.
وزیر امور خارجه ایران در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی ها هرگز مطیع نخواهند شد. چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت. چهل سال شکست در بی ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن. پس از چهل سال انتخاب های اشتباه ؛ وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *