یک نماینده مجلس گفت: کنترل تورم، ثبات در قیمت ارز و نظارت در بازار باید روزانه انجام شود و در کوتاه مدت اثرات آن را به مردم ثابت کرد. وقتی می‌گویم شش ماه بعد باید در خصوص تیم اقتصادی دولت نظر داد از این جهت است که برخی کار‌ها مثل: ثبات در بازار خودرو، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی نیاز به زمان دارند.

اقتصاد۲۴، محمد آیتی: دو ماهی است که دولت سیزدهم سر و شکل گرفته و به نظر می‌رسد تا هفته‌های آینده، تیم اقتصادی دولت هم تمام و کمال مشخص شود.

بسیاری از روزی که حسن روحانی بر سر کار آمد، انتقاداتی را به تیم اقتصادی او وارد کردند و می‌گفتند عدم‌هماهنگی در بین این افراد، موج می‌زند.

حال پرسش اصلی این است که چه معیاری برای هماهنگی یا عدم‌هماهنگی تیم اقتصادی دولت‌ها وجود دارد؟ و چه زمانی می‌توان تیم اقتصادی دولت سیزدهم را نقد کرد؟

غلامرضا نوری، نماینده بستان آباد در مجلس یازدهم در این رابطه به اقتصاد۲۴ گفت: برای هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت باید دو مولفه با هم دیده شود؛ اول، هماهنگی فنی به لحاظ اقتصادی و دوم، هماهنگی سیاسی.

وی افزود: اکنون به نظر می‌رسد هماهنگی سیاسی بین تیم اقتصادی دولت وجود دارد، زیرا همه آن‌ها از طیف هستند. گاهی نگاه‌های اقتصادی افراد تصمیم‌گیر با هم خیلی تفاوت دارد و گاه این موضوع، خود به مانع و چالش تبدیل می‌شود. از طرفی، گاهی هم افرادی بدون نگاه اقتصادی خاص، فقط مسئولیت قبول کردند که این فاجعه است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به اینکه تیم اقتصادی دولت گذشته کدام مولفه را نداشت؟ گفت: در تیم اقتصادی دولت آقای روحانی تا حدی هر دو مولفه نبود و گاهی دیدگاه‌های سیاسی در دیدگاه‌های اقتصادی تاثیر می‌گذاشت.

نوری یادآور شد: انتظار من، قرار دادن تیم اقتصادی قوی‌تری در دولت سیزدهم بود، اما باید زمان داد تا این افراد برنامه خود را جلو ببرند و به نظر پس از شش ماه فرصت خوبی برای قضاوت آن‌ها است.

وی اظهار داشت: برخی کار‌ها مثل: کنترل تورم، ثبات در قیمت ارز و نظارت در بازار باید روزانه انجام شود و در کوتاه مدت اثرات آن را به مردم ثابت کرد. وقتی می‌گویم شش ماه بعد باید در خصوص تیم اقتصادی دولت نظر داد از این جهت است که برخی کار‌ها مثل: ثبات در بازار خودرو، رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی نیاز به زمان دارند.

نماینده بستان آباد در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که وارد تیم اقتصادی دولت می‌شوند باید به وعده‌های اقتصادی رییس جمهور ایمان داشته باشند، وگرنه پیشرفت اتفاق نمی‌افتد. از طرفی، انتظار این است که رییس دولت پس از شش ماه اگر اتفاق خاصی در اقتصاد نیفتاد، تیم اقتصادی‌اش را ترمیم کند که زمان از دست نرود. در حال حاضر که متاسفانه تورم همچنان ادامه دارد و امید است به مرور، وضع به نفع مردم تغییر پیدا کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *