به گزارش ایرنا از سازمان برنامه و بودجه، محسن نجفی خواه اظهار کرد: با توجه به اینکه مرجع قانونی به نام سازمان بازرسی کل کشور گزارشی در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ارائه کرده است ابتدا باید این گزارش به این سازمان واصل شود تا پاسخ تفصیلی ارائه گردد.

معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه افزود: اعتبار پیش‌بینی ‌شده در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای این قانون ده هزار و هفت‌صد میلیارد تومان بوده که از این مبلغ شش هزار و هفت‌صد و سی میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی افزود: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعتبار بیشتری پیش‌بینی ‌شده است که هجده هزار میلیارد تومان درمجموع در ردیف‌های مختلف برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی ‌شده است.

نجفی خواه تأکید کرد: هفت هزار و پانصد میلیارد تومان هم در یکی از ردیف‌های متفرقه لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی ‌شده بود که در تغییرات قانون بودجه ۱۴۰۲ که مجلس شورای اسلامی برای دولت ارسال کرده این ردیف نیامده است. هرچند حکم این اعتبار پیش‌بینی‌ شده در تبصره‌ها موجود است، لذا در اصلاحیه قانون بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی این ردیف بودجه‌ای را اصلاح کند و در اختیار دولت مردمی قرار دهد.

وی اضافه کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ علاوه بر این اعتبار پیش‌بینی شده، واگذاری زمین و تسهیلات تکلیفی بانک‌ها و حمایت‌های مالی دیگر برای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده است.

گفتنی است؛ سازمان برنامه و بودجه کشور هم‌زمان با پخش گزارشی در بخش خبر سراسری ساعت ۲۱ در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه امسال از سوی صدا و سیما در خصوص عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پاسخی مقتضی را در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه برای تنویر افکار عمومی در اختیار صدا و سیما قرار داده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *