طی دو روز اخیر قیمت انواع خودروهای داخلی و خارجی در کشور ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده و بازار به گونه ای شده که فروشنده زیاد است ولی خریدار نیست و مشتری ها منتظر کاهش بیشتر قیمت های تخیلی خودرو هستند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار خودرو دیروز و امروز متأثر از روند کاهشی قیمت ارز با کاهش قابل توجه قیمت ها در انواع خودروهای داخلی و خارجی روبرو شده است.به اعتقاد فعالان بازار طی دو روز اخیر قیمت انواع خودروها ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده که در صورت ادامه دار بودن کاهش قیمت ارز این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

یک از فروشندگان خودرو در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: ماه گذشته قیمت خودرو به صورت دقیقه ای افزایش پیدا می‌کرد و الان با کاهش قیمت دلار، همین اتفاق امروز باز تکرار شده و قیمت ها به صورت دقیقه ای در حال کاهش هستند. البته باید این موضوع را تاکید کرد که بخش زیادی از این کاهش قیمت ها هیجانی و متأثر از قیمت دلار است، همانطور که افزایش قیمت هم هیجانی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر قیمت خودرو خیالی و بدون هیچ ضابطه‌ای افزایش پیدا کرده بود می‌گوید: امروز نیز بازار هیجانی شده اما نکته مهم اینجاست معاملات در بازار خودرو کلا به صفر رسیده و اکثر خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

در حال حاضر بنا بر اذعان فروشندگان خودرو هیچ معامله‌ای در بازار انجام نمی شود و همه چشم به کاهش بیشتر قیمت ها دوخته اند البته بازار داغ دلال بازی نیز کم رونق شده و به نوعی فروشندگانی که می خواستند خودروها را گران بفروشند از کاهش قیمت ها نگرانند. از آن طرف مصرف کنندگانی که توانایی خرید خودرو در بازار را نداشتند خوشحال از این موضوع منتظر کاهش بیشتر قیمت ها هستند.

هم اکنون در بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۳۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۳۵۰ میلیون تومان به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است، قیمت پژو پارس نیز از ۲۶۰ به ۲۴۰میلیون تومان ، پژو ۴۰۵ از۲۴۰ میلیون تومان به ۲۰۵ میلیون تومان، تیبا دو از ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۴۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از ۶۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

همچنین قیمت پژو ۲۰۰۸ از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان، سمند ال ایکس از ۲۴۰ میلیون به ۱۹۵ میلیون تومان، ساندرو نیز از ۶۰۰ میلیون به ۴۸۰ میلیون تومان و سانتافه از سه میلیارد و ۵۰۰ به دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *