مجمع بین المللی صادرات محصولات روسیه امروز در مسکو آغاز به کار کرد و نخست وزیر روسیه در آن از توسعه صادرات کالاهای روسی به کشورهای بریکس گفت.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، مجمع بین المللی صادرات «ساخت روسیه» با هدف آشنایی شرکت‌های بین المللی با محصولات روسی و مزیت‌های آن روز پنجشنبه در مسکو آغاز به کار کرد.

این مجمع در دهمین دوره خود در ساختمان Manege نزدیک میدان سرخ مسکو برگزار می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

در این رویداد، اقدامات لازم برای حمایت از صادرکنندگان در روسیه، فرصت‌های جدید موجود برای برندهای روسی، به‌ویژه برای محصولات ساخت روسیه و مکانیسم‌های همکاری اقتصادی خارجی روسیه در واقعیت ژئوپلیتیک کنونی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در میان شرکت‌کنندگان در این گفت‌وگو، نمایندگان بزرگترین شرکت‌های روسی و خارجی، مقامات روسی از مناطق مناطق مختلف این کشور، مراکز پشتیبانی صادرات، انجمن‌های تخصصی، کارشناسان برجسته و رسانه‌ها حضور دارند.

میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه امروز طی نطقی در این مجمع اعلام کرد که صادرات کالاهای صنعتی از روسیه به کشورهای بریکس به میزان قابل توجهی گسترش یافته و پویایی خوبی در صادرات به مصر و امارات دیده می‌شود.

میشوستین افزود: صادرات کالاهای صنعتی به کشورهای بریکس گسترش یافته و پویایی خوبی در ترکیه، مصر و امارات مشاهده می‌شود. امروز تقاضای زیادی برای چوب، کاغذ و بسته بندی روسی در منطقه آسیا و اقیانوسیه، علاوه بر تقاضای کود در آمریکای لاتین داریم.

نخست وزیر روسیه با اشاره به اینکه روغن‌ها و فرآورده‌های روغنی مورد تقاضا در خاورمیانه نیز پویایی فروش خوبی از خود نشان می‌دهند، تاکید کرد: روسیه به صادرات غلات به مصر، ترکیه، منطقه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی و آسیایی ادامه می‌دهد.

میشوستین تاکید کرد که عرضه گوشت به عربستان سعودی و همچنین کشورهای CIS و شمال آفریقا در سال جاری تقریبا دو برابر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *