در شرایطی که به نظر می‌رسد مذاکرات بر سر احیای برجام، در آستانه نهایی شدن با پیچ تندی مواجه شده، طرفین حاضر در گفت وگوهای هسته‌ای به سختی مشغول رایزنی برای سازش بر سر رفع موانع آخر هستند.
به گزارش صدای بورس، انتظار می‌رود، برای یافتن راهی برای حل بن‌بست پیش آمده برای پیش‌نویس توافق احیای برجام، در روزهای اخیر ایالات متحده یک پیشنهاد متقابل به ایران ارسال کند

لارا روزن، خبرنگار آگاه به جریان مذاکرات با انتشار گزارشی با عنوان «مذاکرات ایران همچنان در برزخ است؛ در انتظار پیشنهاد متقابل ایالات متحده» مدعی شده است که در روزهای آینده و در واکنش به پیشنهاد اخیر ایران، ایالات متحده به صورت متقابل پیشنهاد جدیدی را برای مصالحه به تهران ارسال خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک به من گفته‌اند که انتظار می‌رود، برای یافتن راهی برای حل بن‌بست پیش آمده برای پیش‌نویس توافق احیای برجام، در روزهای اخیر ایالات متحده یک پیشنهاد متقابل به ایران ارسال کند –هر چند هنوز این اتفاق نیفتاده است. به گفته یک دیپلمات غربی: «ما هنوز در انتظار پاسخ‌های ایالات متحده هستیم. اما همه چیز گیج کننده شده است».

به گفته منابع مذکور، پیشنهاد متقابل ایالات متحده در واکنش به پیشنهادی از سوی ایران است که در اوایل هفته گذشته از طریق انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا، به واشنگتن ارائه کرد –پیشنهادی که ایالات متحده آن را کاملا غیرقابل قبول تلقی کرده است.

از قرار معلوم پیشنهادی که ایران از طریق مورا ارسال کرده به دنبال رد ایده ایالات متحده از طرف ایران بوده ‌که بر اساس آن، دو طرف توافق کنند که در ازای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا، دو طرف مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند.

احیای برجام؛ نه قریب‌الوقوع و نه قطعی

به گزارش اقتصادنیوز، به گفته یک مقام آمریکایی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مانند مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، معتقد است که نیروی قدس سپاه پاسداران باید در فهرست تروریسم وزارت خارجه باقی بماند. جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفته رئیس‌جمهور در این مورد هم نظر با رئیس ستاد مشترک ارتش است و فراتر از آن، ما در مورد هیچ یک از موضوعات مذاکرات هسته‌ای اظهار نظر نمی‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *