تهران- ایرنا- رئیس کل گمرک ایران از ارتقای سطح رضایتمندی خدمت گیرندگان در گمرک همزمان با افزایش تعداد فعالان اقتصادی مجاز (AEO) خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «علیرضا مقدسی» با اشاره به عضویت ۶۲۴ فعال اقتصادی در طرح جدید فعالان اقتصادی مجاز گمرک افزود: در ماه های اخیر به دلیل اجرای برنامه جدید گمرک برای تسهیل تجارت، حمایت از فعالان اقتصادی خوشنام افزایش چشمگیری یافته است.

رئیس کل گمرک ایران که در نشست مشترک با مسوولان منطقه ویژه اقتصادی پیام سخن می گفت، در ادامه با اشاره به اینکه مشاهدات میدانی نشان می دهد نظم خوبی در منطقه حاکم است، گفت: فعالیت شرکت‌های تولیدی در منطقه قابل توجه بود و بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همواره چالش هایی میان وظایف حاکمیتی گمرک با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود دارد، اما گمرک باید بتواند وظایف و رسالت های خود را در منطقه انجام بدهد که همه این کارها با هدف حمایت از تولید انجام می شود.

مقدسی ادامه‌داد: البته گمرکات باید در کنار اعمال قانون و کسب درآمد، تسهیل تجارت هم داشته باشند.

رئیس کل گمرک خاطرنشان‌کرد: گمرک پیشانی تجارت است و هم باید ورود و خروج کالاها را کنترل کند و هم اینکه تا جایی که می‌تواند باید از ظرفیت های قانونی استفاده کند تا به بهترین شکل ممکن به فعالان اقتصادی و به‌ویژه تولیدکنندگان تسهیلات ارائه بدهد که تسهیلات ۱۸ گانه برای حمایت از فعالان اقتصادی مجاز در همین راستا است.

وی تاکید کرد: ارزیابی ها نشان می دهد که شرکت ها از تسهیلات جدید گمرک در قالب فعالان اقتصادی مجاز رضایت دارند و گمرکات باید از همه ظرفیت های قانونی برای حمایت از تولید نهایت استفاده را انجام دهند و آمادگی داریم که تولیدکننده هر جایی که در گمرک مشکل داشت شخصا رسیدگی کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *