اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بورس روز گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۳،۰۱۹ واحدی (معادل ۰.۲۱ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۲۱ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۲،۶۴۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، اوراق تامین مالی و فلزات اساسی در بین نمادها خساپا، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۲۶۲ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای فولاد و خاورح بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خساپا و شپنا داشتند.

مالیات بر ارزش افزوده همه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس های کالایی کشور پذیرش و معامله می شوند، مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

رئیس سازمان بورس: یک شاخص جدید منتشر شود تا قابل اتکا و نشان دهنده حال و روز بهتر بازار باشد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی: در حال حاضر با اقداماتی که بین بانک مرکزی، شبکه پرداخت و سازمان امور مالیاتی اتفاق افتاده بیش از ۹۰.۵ درصد از کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت: این هفته اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمزارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت. تا پایان شهریور ماه استفاده از رمزارزها و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

قیمت دلار با کاهش ۲۵۰ تومانی به ۳۱۵۰۰ تومان رسید.

لورا روزن، خبرنگار آمریکایی: یک مقام اتحادیه اروپا گفت که در چهار روز گذشته مذاکرات در وین، تغییرات نهایی صورت گرفته است و تنها در چهار یا پنج پاراگراف از یک متن پیش نویس ۳۵ صفحه‌ای انجام شده است. اکنون، کاری باقی نمانده است جز اینکه پایتخت ها تصمیم بگیرند «آره یا نه».

پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا از تهران و واشنگتن انتظار دارد فورا به متن نهایی توافق در وین پاسخ دهند. ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید در این‌باره تصمیم‌گیری شود. پاسخ “آره یا نه” است.

نور نیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی: اگرچه با توجه به سوابق رفتارهای قبلی انگلیس، فرانسه و آلمان در مذاکرات برجام و پس از آن، می‌توان گمانه‌هایی را در تحلیل چرایی سکوت سه کشور اروپایی مطرح کرد اما به طور قطع طی روزهای آینده و با ارائه جمع‌بندی نظرات کشورهای حاضر در مذاکرات پیرامون ایده‌های مطرح شده از سوی انریکه مورا، نمایه دقیق‌تری در این خصوص به‌دست خواهد آمد.

محمد مرندی مشاور سابق تیم مذاکره‌کننده: تا زمانی که متن حاصل از مذاکرات مورد بررسی دقیق در تهران قرار نگیرد، مسئولین مذاکره‌کننده نمی‌توانند در مورد آن هیچ گونه اظهاری داشته باشند. در حال حاضر اظهار نظرهای رسانه‌ای فقط حدس و گمان هستند.

وانگ کان، نماینده چین در مذاکرات وین از آمریکا خواست تصمیمات سیاسی فوری برای کمک به دستیابی به توافق در مذاکرات هسته‌ای ایران اتخاذ کند.

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: در صورت توافق باید گزارش رفع تحریم ها برای مجلس ارسال شود.

روسیه با موشک ماهواره‌بر سایوز، ماهواره ایرانی «خیام» را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

ادعای مشاور زلنسکی: روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین استفاده می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *