گروه استان‌ها- استاندار قزوین گفت: در شرایط پیچیده اقتصادی امروز باید بیش از گذشته از سرمایه‌گذاران حوزه تولید ملی حمایت کرد و به همین خاطر سرمایه‌گذاران این حوزه باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در مراسم معارفه مدیرکل جدید دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد اظهار داشت: حدود یک دهه است که مقام معظم رهبری شعارهای مرتبط با اقتصاد و تولید ملی را برای هر سال انتخاب می‌کنند تا توجه مسئولان و مردم را به این حوزه معطوف کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود زیرساخت‌های لازم توسعه صنعتی و اقتصادی در استان قزوین باید از حضور سرمایه‌گذاران حوزه تولید به‌ شدت استقبال کنیم چرا که با حضور آنها می‌توانیم از گردنه‌های سخت اقتصادی امروز به سلامت عبور کنیم.

جمالی‌پور بسترسازی برای فعالیت‌های بخش خصوصی را یکی از وظایف مهم دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد:‌ متاسفانه در شرایط موجود کمبود بعضی از مواد اولیه به خاطر ترخیص دیرهنگام از گمرک تولیدکنندگان را با مشکل روبه‌رو کرده که در این زمینه مکاتبات زیادی را با مسئولان گمرک و بانک مرکزی داشتیم تا این مواد اولیه به سرعت از گمرک ترخیص شده و راهی خطوط تولید شوند.

فرآیند سرمایه‌گذاری بیشتر از ۴۵ روز طول نکشد

استاندار قزوین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان قزوین گفت: با توجه به راه افتادن این سامانه دیگر نباید فرآیندهای اداری سرمایه‌گذاری در استان بیشتر از ۴۵ روز طول بکشد چرا که معطل نگه داشتن سرمایه‌گذار برای صدور یک جواب استعلام ساده، خیانت به تولید و اقتصاد ملی است.

جمالی‌پور با اشاره به مشکل کمبود نقدینگی برخی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان افزود: متاسفانه بسیاری از سرمایه‌گذاران ما به دلیل نوسان‌های اقتصادی موجود با کاهش سرمایه در گردش خود مواجه شدند و نمی‌توانند طرح‌های تولیدی خود را تکمیل کرده و به اجرا برسانند.

وی ادامه داد: در شرایط پیچیده اقتصادی امروز باید بیش از گذشته از سرمایه‌گذاران حوزه تولید حمایت کرد و به همین خاطر سرمایه‌گذاران این حوزه باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی قرار بگیرند تا بتوانند کاهش نقدینگی خود را جبران کرده و واحدهای تولیدی خود را به مرحله راه‌اندازی و تولید برسانند.

جذب سرمایه‌گذار از نان شب واجب‌تر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار صنعتی در شرایط کنونی از نان شب واجب‌تر است گفت: رویکرد جدید ما در حوزه مدیریت دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری حذف تمامی مراحل اداری زائدی است که می‌تواند از طریق هماهنگی با دستگاه‌های اقتصادی و صنعتی استان به ویژه سازمان صمت انجام شود.

عیسی قبادی با ذکر اینکه توسعه اقتصادی پیش‌نیاز توسعه اجتماعی و فرهنگی است اضافه کرد: وقتی سرمایه‌گذار به ما مراجعه می‌کند، باید به معنای واقعی کلمه زیر پای او فرش قرمز پهن کنیم تا اشتیاق و انگیزه او برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید و ایجاد اشتغال دو چندان شود چرا که جذب هر سرمایه‌گذار به معنای ایجاد شغل و نابودی بخشی از معضلات اجتماعی و فرهنگی است.

وی با ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهم شناسایی و رهگیری گلوگاه‌های مخل سرمایه‌گذاری در استان و از بین بردن این گلوگاه‌ها است تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیال راحت در استان قزوین سرمایه‌گذاری کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *