تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان، بر انجام همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «سیدصولت مرتضوی» در دیدار با «گنل سانوسیان» وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان افزود: ایران و ارمنستان همواره با احترام متقابل و حُسن‌همجواری روابط دوستانه بسیار خوبی با هم دارند.

وی با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتقای روابط با کشورهای همجوار، با توجه به برخورداری از خط مشترک مرزی ۴۴ کیلومتری بین دو کشور اظهار داشت: جایگاه ارمنستان در توسعه مناسبات خارجی و دسترسی به بازار اتحادیه اوراسیا ویژه و دارای اهمیت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برقراری شرایط ثبات در منطقه، بر تداوم همکاری‌ها با کشورهای همسایه در حوزه‌های گوناگون و گسترش برنامه‌های مشترک تأکید کرد.

مرتضوی به همکاری در پروژه‌های عمرانی، جاده، حفر تونل، ساخت سد، توسعه شهری، زیرساخت‌های انرژی و حوزه خدمات فنی و مهندسی از طریق هلدینگ‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد.

وی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در ساخت پروژه‌های آموزشی در ارمنستان به‌ویژه در استان «سیونیک» تأکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین به موضوع رفع مشکلات جاده‌ای و نقش آن در مسیر حمل‌ونقل بین ایران و ارمنستان نیز اشاره کرد.

«گنل سانوسیان» وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود و همکاری‌های زیرساختی دو کشور، اظهار داشت: سفر هیأت ایرانی تحرک خاصی به ارتقای همکاری‌های دو کشور خواهد داد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بستری مهم برای تأمین کالاهای مورد نیاز ارمنستان است، گفت: تسهیل‌گری لازم برای مشارکت فعال شرکت‌های ایرانی در پروژه‌های ارمنستان انجام می‌شود.

وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان افزود: دولت ارمنستان در برنامه پنج‌ساله خود توجه ویژه‌ای به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران دارد.

«سیدصولت مرتضوی» در صدر هیأتی بلندپایه به دعوت «نارک میکرتچیان» وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری ارمنستان، شامگاه یک‌شنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ با استقبال مقامات ارشد سیاسی ارمنستان و سفیر ایران وارد فرودگاه ایروان شد.

دیدار با برخی وزرا و مقامات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جمهوری ارمنستان و بازدید از مراکز اقتصادی و تجاری این کشور به منظور گفت‌وگو و تبادل‌نظر پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در قالب کمیسیون مشترک از جمله برنامه‌های وزیر کار جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *