به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، از میان ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم، نام ۱۲ اقتصاددان و کارشناس اقتصادی به چشم می‌خورد که برای آشنایی بیشتر با این افراد، در این گزارش به معرفی آنها می‌پردازیم.

الیاس نادران، فارغ‌التحصیل مقطع دکتری در رشته اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه کلرمون فرانسه و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران. وی نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بوده است.

محمدرضا پورابراهیمی، دارای دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران و استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران است. وی سابقه نمایندگی مردم کرمان در مجالس نهم و دهم را در کارنامه خود دارد.

احسان خاندوزی، اقتصاددان و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است. مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی از سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.

غلامرضا مصباحی مقدم، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد و دکتری فقه و استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام است. وی نماینده مردم تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم بوده است.

سید شمس‌الدین حسینی، تحصیلات وی کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران و دکتری اقتصاد بخش عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات است و از سال‌ها پیش به سمت استادی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی درآمد. حسینی همچنین در سال‌های ۸۷ تا ۹۲ وزیر امور اقتصادی و دارایی بوده است.

میثم پیله‌فروش: فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری اقتصاد از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی. وی پیش‌تر مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس بوده است.

حسین راغفر: وی مدرک دکتری اقتصاد خود را از دانشگاه اسکس انگلستان دریافت کرده و سال‌هاست که ضمن عضویت در هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه الزهرا، به تدریس در این دانشکده مشغول است. معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال‌های ۸۲ تا ۸۳ از مهمترین سوابق مدیریتی وی محسوب می‌شود.

صادق خلیلیان: خلیلیان که فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد کشاروزی از دانشگاه تربیت مدرس است، در همین دانشگاه به عضویت هیات علمی پذیرفته شد و وی سال‌هاست در این دانشگاه به تدریس می‌پردازد. معاون برنامه‌ریزی وزیر جهاد کشاورزی در سال‌های ۸۴ تا ۸۸ و وزیر جهاد کشاورزی در سال‌های ۸۸ تا ۹۲ مهم‌ترین سمت‌های اجرایی خلیلیان بوده است.

محمد حسین حسین‌زاده بحرینی: وی در کنار طی کردن دروس حوزی، دانش‌آموخته رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است. حسین‌زاده بحرینی نماینده مردم مشهد و کلات در مجالس نهم و دهم بوده است.

سید امیر سیاح، فارغ‌التحصیل رشته کارشناسی ارشد علوم اقتصادی از دانشگاه تهران و دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه دفاع ملی است. از سوابق وی می‌توان به مدیریت گروه مطالعات محیط کسب و کار در مرکز پژوهش‌های مجلس و سردبیری برنامه‌های اقتصادی در صدا و سیما اشاره کرد.

محمود بهمنی، فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بازرگانی است. تحصیلات وی در مقطع کارشناسی، اقتصاد پول و بانکداری بوده است. بهمنی سابقه عضو هیات مدیره بانک ملی ایران، دبیر کل بانک مرکزی، رئیس کل بانک مرکزی در سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ و نماینده مردم ساوجبلاغ را دارا است.

سید محمد هادی سبحانیان، دانش‌آموخته اقتصاد از دانشگاه تهران در مقطع دکتری و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی است. در سوابق سبحانیان نیز مدیریت دفتر برنامه و بودجه در مرکز پژوهش‌های مجلس مشاهده می‌شود.

مالک شریعتی، وی علیرغم آنکه مشخصا اقتصاد نخوانده است، اما پژوهشگر و کارشناس انرژی و دارای مدرک دکتری مهندسی مکانیک سیستم‌های انرژی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی است. شریعتی در حال حاضر در پژوهشگاه نیرو مشغول به فعالیت است.

مقداد همتی، وی نیز اقتصاد نخوانده اما از کارشناسان بخش مسکن محسوب می‌شود. همتی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد و در مقطع دکترای همین رشته در دانشگاه علم و صنعت تحصیل می‌کند. وی مشاور سابق وزیر راه و شهرسازی، طراح و نماینده تام الاختیار وزیر در مسکن مهر و دبیر سامانه املاک و مستغلات کشور بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *