استفاده از ظرفیت‌ها و توان بخش غیر دولتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای تولید انرژی پاک با مبادله تفاهم نامه فی مابین ساتبا و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل ساتبا، روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تفاهم نامه مشترک به منظور تامین برق پایدار شهرک ها ، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از طریق استقرار نیروگاه‌های تجدیدپذیر به امضای آقایان محمود کمانی معاون وزیر و ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق و علی رسولیان معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران رسید.

بنا بر این گزارش، محمود کمانی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را استفاده از ظرفیت‌ها و توان بخش غیر دولتی در زمینه کمک به افزایش ظرفیت برق در شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، ارتقاء کیفیت آن و همچنین ترویج بهره مندی از انرژی پاک از طریق منابع تجدیدپذیر عنوان کرد.

از اهم محورهای این تفاهم نامه می‌توان، برنامه ریزی برای تامین ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر از طریق استفاده از فضای سقف مستحدثات واحدهای صنعتی موجود ( در قالب خرید تضمینی برق نیروگاه های انشعابی کمتر از ۲۰۰ کیلووات ) ظرف مدت ۲ سال بوده است.

برنامه‌ریزی برای تامین ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت بالاتر از ۲۰۰ کیلووات در قالب روش های خرید استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ و جمع سپاری از طریق استفاده از ظرفیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی موجود، توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی تجدید پذیر ظرف مدت ۴ سال‌ بوده است.

برنامه ریزی برای تامین ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در قالب خود تامین صنایع از طریق استفاده از ظرفیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی موجود، توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی موجود و ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصصی انرژی تجدیدپذیر ظرف مدت ۲ سال می توان عنوان کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *