دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: میزان روابط اقتصادی ایران و هند در حد نیات رهبران دو کشور نیست که باید در رفع موانع آن با نگاه به آینده کوشا بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای حضور در سومین نشست امنیت منطقه‌ای به دهلی‌نو سفر کرده است، روز چهارشنبه با «آجیت دووال» همتای هندی خود دیدار و گفت وگو کرد.

شمخانی در این ملاقات دوجانبه بر لزوم همکاری دو کشور تأکید کرد و گفت: میزان روابط اقتصادی دو طرف در حد و اندازه نیات رهبران و سابقه درخشان روابط دو کشور نیست که باید در رفع موانع آن با نگاه به آینده کوشا بود.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات فیمابین تسریع در راه‌اندازی کامل چابهار است و جمهوری اسلامی ایران مایل است از ظرفیت‌های خود برای توسعه و رشد منطقه استفاده کند و روابط دوجانبه مستحکم با هند می‌تواند در این مسیر راهگشا باشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایران علاوه بر همکاری در سه حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و دوجانبه با هند خواستار گسترش مناسبات براساس ظرفیت‌های علمی، فنی و ترانزیتی با این کشور است.

شمخانی همچنین با اشاره به تحولات افغانستان و برنامه غربی‌ها در ناامن‌سازی منطقه، بر لزوم مشارکت همه کشورهای منطقه در کمک به مردم افغانستان و برخورد با عوامل ناامن‌ساز تاکید و ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند در این خصوص همکاری‌های بیشتری داشته باشند.

«آجیت دووال» نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت فراوان روابط دوجانبه با ایران، بر لزوم گسترش همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی هند نیز با اظهار تأسف در خصوص میزان نامناسب روابط اقتصادی دو طرف بر لزوم رفع موانع این موضوع تأکید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *