در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ نشست مشترکی با حضور رئیس اتاق ایران و چین و اتاق بازرگانی کرمان در خصوص بررسی راهکارهای عملی توسعه اقتصادی با چین برگزار شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، نشست مشترکی در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ روز چهارشنبه با حضور مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و اتاق بازرگانی و برخی مقامات کرمان درباره بررسی راهکارهای عملی توسعه اقتصادی با چین به صورت آنلاین برگزار شد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط اتاق بازرگانی ایران و چین منتشر شده، آمده است: رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله همکاری با چین و پروژه صادرات محصولات غیر نفتی که در دبیرخانه اتاق بازرگانی چین انجام شده گفت استان کرمان یکی از استان‌های پیشتاز ایران هم در جذب سرمایه‌گذار چینی و هم در بخش صادرات محصولات غیرنفتی است که در توسعه همکاری با چین میتوان از ظرفیت‌های این استان استفاده نمود.

نظر رییس اتاق بازرگانی تهران درباره سند همکاری ایران و چین

وی با اشاره به زمینه بالقوه همکاری‌های سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد دلاری در بخش معدن که در سند همکاری ۲۵ ساله در نظر گرفته شده است، استفاده از ظرفیت‌های استان کرمان در زمینه معدن و صنایع معدنی و در حوزه‌های نیروگاه‌های انرژی تجدید‌پذیر را بسیار موثر دانسته و گفت امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید مراحل عملیاتی و تعریف پروژه‌های همکاری هر چه سریعتر انجام شود و در این راستا اتاق ایران و چین آماده جمع آوری پروژه های همکاری استان کرمان جهت بررسی در کارگروه‌های مربوطه می‌باشد.

حریری در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور جهت جذب سرمایه‌گذار چینی عزم جدی دولت‌ها برای فراهم کردن شرایط جذاب سرمایه‌گذاری در ایران ضروری است چرا که سرمایه‌گذار خارجی از جمله چینی‌ها در کشوری سرمایه گذاری بلند‌مدت خواهند داشت که برای آنها منفعت داشته باشد و تحت تاثیر مسائل بین‌المللی قرار نگیرد.

طبیب زاده ، رئیس اتاق کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان و اقلیم متنوع کشور آمادگی این استان برای پروژه همکاری با چین اعلام نموده و گفت جهت ورود و پایداری در بازارهای خارجی میبایست به مسائل داخلی از جمله بهبود فضای کسب و کار، آموزش، مشخص کردن ساز و کارهای عملیاتی در بخش تجارت خارجی نگاه ویژه داشت و در جهت حل مشکلات تلاش نمود.

حریری در خصوص صادرات به چین گفت یکی از مشکلات ما برای صادرات برخی محصولات که زمان مصرف آنها مهم می باشد زیرساخت‌های لجستیکی است که باید برطرف شود و بحث صادرات چین نیز مانند تولید نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *