\بورسان: بعد از دو افت متوالی بورس دیروز مجددا در مسیر صعودی قرار گرفت و شاخص کل با رشد ۱۰۸۰۰ واحدی (معادل ۰.۹ درصد) دوباره کانال ۱.۲۵۰ میلیون واحدی را پس گرفت.

?شاخص هم‌وزن هم دیروز صعودی بود و رشد ۱.۲ درصدی را ثبت کرد. این برای اولین بار پس از نوروز ۱۴۰۰ بود که شاخص هم‌وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشت.

?ارزش معاملات خرد به ۵۴۴۰ میلیارد تومان رسید که رشد ۵ درصدی نسبت به روز قبل داشته است. در بین صنایع و در بین نمادها هم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

?حقیقی‌ها دوباره در سمت خرید فعال شدند و خالص خرید ۱۵۰ میلیارد تومانی داشتند. صنایع شیمیایی، پالایشی‌ و مخابرات و نمادهای شپنا، تاپیکو و اخابر بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در صنایع بانک‌ها، ارتباطات و سرمایه‌گذاری‌ها و نمادهای اوان، وآیند و فولاد داشتند.

?در پایان معاملات تنها ۳۷ درصد نمادها در مدار منفی معاملات بودند و ۱۷.۵ واحد درصد نمادها با صف فروش‌هایی به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند.

?در سمت مثبت بازار ۱۹ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان مواجه بودند. از اواخر بهمن ۹۹ این برای اولین بار بود که تعداد صف خریدها از صف‌های فروش بیشتر شد.

?شستا گزارش توجیهی خود برای افزایش سرمایه ۱۱۷۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را منتشر کرد.

?قیمت ماکارونی به طور رسمی تا ۷۰ درصد افزایش یافت.

?مرحله دوم سود سهام عدالت پرداخت شد و تنها ۱۰ درصد دیگر از سود سهام عدالت سال ۹۸ باقی مانده که مربوط به دو شرکت مخابرات ایران و مپنا است که هنوز سود را واریز نکرده‌اند.

?بازار جهانی هفته جدید خود را مثبت آغاز کرد. به طوری که به دنبال ناموفق بودن نشست اوپک پلاس در رسیدن به توافق بر سر افزایش و تمدید توافق نفتی، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بیش از ۷۷ دلار افزایش یافت.

?مس با رشد ۱.۵ درصدی به بیش از ۹۵۰۰ دلار رسید. آلومینیوم و روی هم به ترتیب به ۲۵۵۸ و ۲۹۴۷ دلار رسیدند.

?برخلاف دیگر کامودیتی‌ها محصولات فولادی در بازار جهانی در وضعیت نزولی قرار گرفتند. به طوری بر اساس فوب CIS قیمت بیلت به ۶۲۳ دلار، اسلب به ۸۶۰ دلار، ورق گرم به ۹۵۰ دلار و ورق سرد هم به ۱۱۳۵ دلار به ازای هر تن رسید.

?به دنبال ناموفق بودن نشست اوپک پلاس در رسیدن به توافق بر سر افزایش و تمدید توافق نفتی، قیمت نفت برنت و WTI بیش از یک دلار افزایش یافتند. برنت به بیش از ۷۷ دلار بر بشکه رسید.

?دلار دیروز بیش از ۲۰۰ تومان کاهش داشت و به زیر مرز ۲۵ هزار تومان نزول کرد. البته در معاملات غیررسمی شبانه به حدود ۲۵۱۰۰ تومان برگشت. علت اصلی افت امروز، نگرانی از تعطیلی دوباره کسب‌وکارها و کاهش تقاضای تجاری مطرح می‌شد.

?قیمت سکه با افت ۱.۶ درصدی افت بیشتری نسبت به نرخ دلار (با یک درصد کاهش) داشت. قیمت سکه امامی به ۱۰ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید.

?اولیانوف: وقفه در مذاکرات احیای برجام طولانی‌تر از آنچه انتظار می رفت شده است. مشخص است که به دلیل انتخابات اخیر، ایران زمان بیشتری نیاز دارد. به این سبب انتظارها برای احیای برجام در ۲۴ تیر [هفتمین سالگرد توافق برجام] برآورده نشد.

?سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس: اطلاعات دوربین‌های آژانس که در تاسیسات هسته‌ای نصب هستند باید پاک شود.

?روسیه: در بحث گفت‌وگوهای وین برخی از تحلیلگران و مقامات طرفدار پرداختن به موضوعات جدید مانند امنیت منطقه‌ای و موشکی هستند؛ تلاشی غیرواقعی و با اثر معکوس.

?وزارت دفاع آمریکا اصابت ۳ راکت به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق را تایید و از ارزیابی خسارات خبر داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *