حضور فعال بیشتر محصولات ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی ترکیه زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.
به گزارش حمیدصادق کاملی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا ؛ حضور فعال بیشتر محصولات ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی ترکیه زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی دو کشور است.
نمایشگاه‌های بین المللی برنامه رایج در تقویم اقتصادی و فرهنگی ترکیه است که همه ساله در سراسر این کشور به ویژه در مراکز تجاری و فرهنگی برگزار می‌شود.

بیشتر کشور‌های همسایه از جمله کشورمان غرفه دار ثابت این نمایشگاه‌ها بوده و در نمایشگاه تجارت و فرهنگ آنکارا پایتخت ترکیه که در حال برگزاری است حضور فعالی دارند.
عمده محصولات ایرانی ارائه شده در این نمایشگاه، فرش دستباف و صنایع دستی است که مثل همیشه علاقمندان زیادی دارد.
به جز تجارت کلان بیشتر در صادرات انرژی و مواد پتروشیمی، محصولات فرهنگی و صنایع دستی کشورمان به دلیل همسایگی و قرابت فرهنگی دو کشور، همیشه مشتری دارد.
ایران و ترکیه چشم انداز تجاری به میزان ۳۰ میلیارد دلار در سال را هدف گذاری کرده اند که هم اکنون تجارت دوکشور از هدف تعیین شده فاصله دارد.
رویکرد دیپلماسی اقتصادی کشورمان با کشور‌های همسایه می‌تواند زمینه ساز حضور حداکثری محصولات ایرانی در بازار ترکیه باشد.
علی اصغر محرابی، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه اظهارداشت: سفارت کشورمان آمادگی لازم را برای زمینه سازی حضور شرکت‌های ایرانی را به ویژه بخش خصوصی در کشور ترکیه دارد.
میزان تجارت ایران و ترکیه در ساله‌ای گذشته تا ۲۲ میلیارد دلار در سال هم رسیده است، مهمتر اینکه دو کشور آمادگی لازم برای تبادل تجاری با پول ملی و حذف ارز خارجی از معاملات را اعلام کرده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *