تهران – ایرنا – معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با اصلاح پرداخت یارانه نقدی امیدواریم ضمن عادلانه کردن یارانه‌ها برای آحاد جامعه شرایط برای فعالان اقتصادی نیز تسهیل شود.

به گزارش ایرنا، “محمدهادی سبحانیان” روز دوشنبه در جلسه پیگیری موانع سرمایه‌گذاری و تولید که در وزارت اقتصاد برگزار شد، اظهار داشت: تیم اقتصادی تلاش کرده است به‌صورت سلبی و ایجابی فضای کسب‌وکار را برای فعالیت فعالان اقتصادی بهبود بخشد.

وی افزود: یکی از اقدامات انجام شده تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که ۱۳ تا ۱۴ سال بر زمین مانده بود و دیگری اصلاح نظام مالیاتی بود که نرخ مالیات برای واحدهای تولیدی پنج درصد کاهش یافت و این اقدامات مهمی است.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اصلاح پرداخت یارانه نقدی، گفت: دولت در اصلاح یارانه تصمیم سختی گرفت، درحالی‌که بسیاری توصیه می‌کردند در دوره اول فعالیت این اصلاح انجام نشود، اما عزم وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم این است که اصلاح اساسی انجام شود.

سبحانیان تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی باید زودتر از اینها انجام می‌شد تا مردم از آن بهره‌مند می‌شدند.

به گزارش ایرنا، فعالان اقتصادی در حوزه دانش‌بنیان در این جلسه درباره مشکلات حوزه فعالیت خود اشاره کردند. دوره زمانی ۳۰ تا ۴۰ روز برای تخصیص ارز نیمایی، آشنا نبودن بانک‌ها نسبت به اسناد شرکت‌های دانش‌بنیان در مقوله پرداخت تسهیلات، عدم اطمینان به صرافان، حذف معافیت مالیاتی در پارک علم و فناوری پردیس از جمله مشکلات مورد اشاره فعالان در حوزه دانش‌بنیان در حوزه کسب‌وکار عنوان کردند.

در این جلسه فعالان حوزه فناوری درخواست کردند که بانک‌ها خدمات متفاوتی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارایه کنند. ورود بیمه به حوزه دانش‌بنیان و به رسمیت شناختن دارایی دیجیتال تا فعالیت فعالان قانونی باشد.

همچنین فعالان حوزه دانش‌بنیان به عدم ثبات اقتصادی و ناهماهنگی بین دستگاه‌ها در کشور اشاره کردند و گفتند که بسیاری از زمان فعالان صرف رفع چالش می‌کنند و خواستار رفع این مشکل شدند.

تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر مسایل پیش روی فعالان در این حوزه عنوان شد و بیان کردند که تسهیلات بانکی به دستگاه‌ها بزرگ پرداخت می‌شود، در حالی که باید سازوکار لازم برای پرداخت وام به کسب‌وکارهای کوچک و دانش‌بنیان پرداخت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *