رئیس مجلس دردیدار با رئیس مجلس بلاروس با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است، گفت: باید روابط بانکی فیمابین را برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه صنعتی، خدمات فنی، حمل و نقل، کشاورزی، پتروشیمی و نفت روان‌تر کنیم.
خبرگزاری میزان – بنا به اعلام خانه ملت، ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس نمایندگان جمهورى بلاروس در حاشیه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با محمدباقر قالیباف دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار مناسبات فیمابین دو کشور را دوستانه و رو به رشد خواند و گفت: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین جمهورى اسلامى ایران و جمهورى بلاروس در عرصه هاى مختلف بویژه در عرصه پارلمانى، نقش مؤثرى در کمک به افزایش سطح همکارى هاى دو کشور و رفع موانع توسعه همکارى هاى فیمابین دارد.

رئیس مجلس شوراى اسلامى افزود: تعاملات جمهورى اسلامى ایران و جمهورى بلاروس در زمینه هاى اقتصادى، تجارى، صنعتى، کشاورزى، علمى، آموزشى و تبادلات مالى از اهمیت فراوانى برخوردار است.

وی افزود: همچنین باید روابط بانکی فیمابین را برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه صنعتی، خدمات فنی، حمل و نقل، کشاورزی، پتروشیمی و نفت روان‌تر کنیم.

قالیباف با محکوم کردن اعمال تحریم هاى ظالمانه غرب علیه دو کشور و تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است، گفت: توسعه مراودات بیشتر میان تهران و مینسک در زمینه هاى مختلف موجب شکست تلاش‌هاى دشمنان دو ملت و توسعه و پیشرفت دو کشور خواهد شد.

وى با تأکید بر اهمیت نقش گروه هاى دوستى پارلمانى در مجالس دو کشور، اظهار داشت: افزایش ارتباطات و همکارى هاى پارلمانى و تبادل تجارب، نقش مهمى در در تقویت مناسبات فیمابین دارد.

نقش مهم جمهورى اسلامى ایران در منطقه و جهان
ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس بلاروس نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور تأکید کرد و افزود: تعاملات پارلمانى و ارتباط نمایندگان بخش هاى مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستى، پارلمانى، نقش مهمى در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکارى هاى منطقه اى و بین المللى دارد.

وى ادامه داد: توانمندى هاى فراوان و نقش مهم جمهورى اسلامى ایران در منطقه و جهان موجب شده تا افزایش تعامل در بخش هاى مختلف با ایران مورد توجه و پیگیرى دولت و مجلس بلاروس قرار گیرد.

رئیس مجلس بلاروس تصریح کرد: شناخت و استفاده از توانمندی‌های مختلف و فراوانى که در دو کشور وجود دارد مى تواند سطح مبادلات و همکارى هاى مینسک – تهران را افزایش دهد و در این مسیر، مجالس دو کشور نقش مؤثرى در کمک به دولت‌ها ایفاء مى کنند.

آندریچنکو در پایان این دیدار بر آمادگى دولت و پارلمان این کشور براى گسترش مناسبات همه جانبه با کشورمان بویژه در عرصه هاى اقتصادى، فنى، صنعتى و کشاورزى تأکید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *