با تصمیم اعضای شورای عالی کار، حداقل دریافتی یک خانوار کارگری با تعداد۳.۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت، بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر شد.

نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی چند ساعته که از عصر ۲۷ اسفند ماه ۹۷ آغاز شد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک‌میلیون و ۱۱۴هزار تومان سال گذشته به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

با توافق نمایندگان کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار حداقل دستمزد سال آینده کارگران با افزایش حدود ۳۶.۵درصدی به یک‌میلیون و ۵۱۶هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

همچنین در این نشست حق اولاد به‌ازای هر فرزند زیر ۱۸ سال به ۱۵۱هزار و ۶۰۰ تومان، حق مسکن ۱۰۰هزار تومان، حق بن کارگری ۱۹۰هزار تومان و پایه سنوات نیز ۷۰هزار تومان شد.

با این حساب، حداقل دریافتی یک کارگری با تعداد ۳.۳ نفر در ماه از حدود یک‌میلیون و ۵۰۰هزار تومان به ۲میلیون و ۲۰هزار تومان افزایش یافت، بر این اساس پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۰۰هزار تومان بیشتر شد.در جلسه اول بهمن ماه ۹۷شورای عالی کار، با تصویب اعضای شورای عالی کار، حق مسکن کارگران با افزایش ۶۰هزار تومانی از ۴۰هزار تومان به ۱۰۰هزار تومان افزایش یافت.درصورت تصویب نهایی آن در هیأت دولت، از فروردین ماه سال۹۸ حق مسکن در فیش‌های حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار۱۰۰ هزار تومان منظور خواهد شد.

حداقل دستمزد روزانه کارگران ۵۰۵.۶۲۷ ریال

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *