لندن_ HSBC بانک معتبر انگلیسی گزارش مهمی منتشر کرد. بخش مدیریت دارایی بانک HSBC طی هشداری درباره بحران اقتصادی مشاوره ای به سرمایه داران نگران وضعیت بازارهای جهانی، ارائه کرده است.
جهان در آستانه بحران اقتصادی پسا کرونا

به گزارش مستقل آنلاین شبکه سی ان بی سی در گزارشی عنوان کرد با پایان تدریجی کرونا به زودی جهان با بحران اقتصادی ناشی از همه گیری این بیماری مواجه خواهد شد.

در این گزارش آمده است:

با توجه به نگرانی های ناشی از رشد تورم جهانی که باعث ایجاد تشنج و بحران در اواخر سال می شود و همچنین خیز مجدد بیماری کووید -۱۹ در نقاط مختلفی از جهان موجب شده است سرمایه گذاران هنگام تصمیم گیری درباره سرمایه و اموال خود مردد باشند

بر اساس گزارش HSBC ، پیش بینی های اجماعی برای تولید ناخالص داخلی ۲۰۲۱ ایالات متحده (تولید ناخالص داخلی) ۰.۷ واحد درصد کاهش یافته و به ۵.۹ درصد رسیده است ، در حالی که اختلال در سیستم اقتصادی آمریکا در سال جاری میلادی انتظارات تورم ۲۰۲۱ ایالات متحده را به میزان کامل به ۴.۳ درصد افزایش داده است.

اقتصاددانان بانک HSBC چشم انداز رشد تولید ناخالص داخلی چین در سال ۲۰۲۱ را به ۸ درصد کاهش داده اند (از پیش بینی قبلی ۲۰۲۱ ۸.۶ درصد) و خاطرنشان کردند که سه ماهه سوم برای دارایی های بازارهای نوظهور به طور گسترده دشوار بوده است.

در گزارش کارشناسان این بانک آمده است:به طور طبیعی ، چشم انداز وضعیت اقتصادی جهان بستگی به این دارد که رشد اقتصادی و تورم چگونه بر نگرانی های قیمت فعلی تأثیر می گذارد. کووید -۱۹ و اختلال در مناسبات مالی همچنان چالش باقی خواهند ماند، اما ما انتظار داریم که این عوامل به جای به خطر انداختن روند بهبود ، روند بهبود وضعیت اقتصادی جهان را به تاخیر بیاندازند. اما آنچه می تواند چشم انداز رشد را تغییر دهد ، تاثیر رویدادهای سیاسی است.

HSBC پیش بینی می کند که در اقتصادهای بزرگ ، تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ باید حدود ۴ تا ۵/۵ درصد رشد کند ، در حالی که ایالات متحده و اروپا در انتهای پایین این محدوده هستند و انگلیس و چین در صدر قرار دارند. در همین حال ، پیش بینی می شود که تورم جهانی بین ۲ تا ۳ درصد قرار بگیرد.

اما خارج از اقتصادهای اصلی ، واگرایی قابل توجهی وجود دارد. بسیاری از بازارهای نوظهور و اقتصادهای مرزی در حال عقب ماندگی هستند – که همه اینها نشان می دهد که بهبود جهانی در مسیر دو گانه قرار دارد.

با توجه به این شرایط ، hsbcپیشنهاد کرد که فرصت هایی در سود بازارهای نوظهور وجود دارد ، اما او به مشتریان توصیه کرد که به چشم انداز دلار و این “بهبود دو گانه” حساس باشند.

در حالی که بازارهای کار به طور گسترده و به تدریج در حال بهبود است-ادعاهای بیکاری هفتگی ایالات متحده در هفته گذشته به ۲۹۰،۰۰۰ در پایین ترین زمان خود رسید. که این رقم ۶.۱۵ میلیون در آوریل ۲۰۲۰ بوده است.

چشم انداز تورم

HSBC اعلام کرده است گرچه نرخ تورم با پایان محدودیت های کرونایی تغییر می کند اما این خطر وجود دارد که جهان با تبعات اقتصادی پس از کرونا مواجه شود.
دولت پرتغال: اعطای اقامت به ایرانی‌ها با شرایط به مراتب آسان‌تر از قبل

دولت پرتغال: اعطای اقامت به ایرانی‌ها با شرایط به مراتب آسان‌تر از قبل

داده های جدید روز جمعه نشان داد که انتظارات تورمی در منطقه یورو به بالاترین حد ۸.۵ سال رسیده است ، در حالی که کارشناس ارشد اقتصاد بانک انگلستان هشدار داده است که تورم بریتانیا ممکن است به ۵ درصد برسد. تورم همچنین در ماه های اخیر همچنان در حال افزایش است و برخی تحلیلگران بر این باورند که این تورم پایدارتر و فراگیرتر از پیش بینی فدرال رزرو آمریکا خواهد بود.

لیتل گفت: این سناریو به این معنی است که بانک های مرکزی در مورد تورم اشتباه کرده اند ، بنابراین به سیاست های جامع تری برای مقابله با موج جدید تورم نیاز دارند.

او پیشنهاد کرد که روندهای کلان-مانند نشانه هایی از تداوم ، هر چند کند شدن توسعه اقتصادی ، تورم میان مدت کمی بالاتر و ارزش گذاری بالا در بازار وسیعتر-باید از سهام چرخه ای و ارزشی حمایت کند. عملکرد سهام چرخه ای با عملکرد اقتصاد جهانی مطابقت دارد ، در حالی که سهام های ارزشی اغلب توسط سرمایه گذاران نسبت به مبانی مالی آنها ارزان ارزیابی می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *