رئیس اتاق تهران: حذف ۴ صفر از پول ملی کشور مفید است، اما مشروط به اینکه همزمان ساختار‌های اقتصادی نیز اصلاح شود
حذف ۴ صفر خوب است مشروط براینکه ساختار اقتصادی اصلاح شودبه گزارش­ خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ­مسعود خوانساری در نشست ماهانه اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: اتاق و فعالان اقتصادی، از اقدام دولت در این زمینه استقبال می‌کند به ویژه عملاً در کشور از ریال استفاده نمی‌شد بلکه باعث سردرگمی و اشتباه محاسباتی می‌شد.
وی گفت: اگر همزمان با حذف ۴ صفر اصلاح ساختار­ اقتصادی انجام نشود ممکن است بعد از چند سال، ​زمانیکه تورم به ۲۰ یا ۳۰ درصد رسید دوباره مجبور به افزایش صفر و پس از دوره‌ای هم مجددا حذف صفر شویم.
خوانساری افزود: بنابراین چاره‌ای جزء اصلاح ساختار‌های اقتصادی همزمان با این اقدام دولت نداریم.
رئیس اتاق بازرگانی صنایع، ­معادن و کشاورزی تهران همچنین از استمرار پرداخت ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی انتقاد کرد و گفت: همه روسای کمیسیون‌های مختلف اتاق، مخالف ادامه این روند هستند و پیشنهاد اعضا این­ است که دولت برای کمک به اقشار آسیب پذیر،​ از یارانه نقدی استفاده و ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را نیز حذف کند.
خوانساری افزود: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خود به خود فساد آور است و باعث بی عدالتی در پرداخت آن به فعالان و همچنین رانت نیز می‌شود­ از سوی دیگر با ادامه پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی، ​ما شاهد افزایش قاچاق خواهیم بود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به وضعیت نامناسب نظام توزیع، در عمل​ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده نمی‌رسد بلکه عملاً قیمت‌ها بالاتر از حد­ متعارف در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *