استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در استان و نقش آن‌ها در تحول سیستم اقتصادی منطقه گفت: به لحاظ مسوولیت اجتماعی و تکلیف ملی این بنگاه‌های اقتصادی باید بخشی از سرمایه‌های خود را معطوف به مناطق محروم و توسعه آنها کنند.

حسین مدرس‌خیابانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بنگاه‌های اقتصادی با حضور پررنگ درسیستان و بلوچستان می‌توانند زیربناها را توسعه و صنایع مرتبط با خود را تشکیل دهند.

وی افزود: ما باید برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان ترکیبی از بنگاه‌های بزرگ و صنایع کوچک و خرد را داشته باشیم زیرا این بنگاه‌های بزرگ درصورت حضور در استان عامل ایجاد صنایع کوچک شده و محیط اطراف خود را خیلی تحت تاثیر قرار خواهند داد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه بنگاه‌های فولادی و معدنی در سیستان و بلوچستان به جز ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان حضور داشتند که آنهم با پیگیری های انجام شده زمینه حضور و سرمایه گذاری آنها نیز فراهم شده و به یاری خدا درآینده نزدیک در این استان حضور می یابند.

وی تصریح کرد: باید بتوانیم به سمت رده‌های بعدی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مثل کاله، زر ماکارون، شیرین عسل، میهن، پوشاکی‌های بزرگ و ایجاد پتروشیمی‌ها نیز برویم.

مدرس‌خیابانی با اشاره به اینکه هم‌اینک گل گهر، مس سرچشمه، مس ملی ایران و پارسیان در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند ادامه داد: برنامه نصب مینی پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های کوچک پتروشیمی و ساخت کارخانجات قطعات خودرو در این استان مورد توجه است.

وی با اشاره به اهمیت منطقه آزاد سیستان بیان کرد: دفتر اجرایی این منطقه آزاد اخیرا راه اندازی و مدیر اجرایی آن توسط مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب شده و زیر نظر منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: منطقه آزاد سیستان باید زودتر مستقل شود و سریع از فاز مطالعاتی به فاز واگذاری زمین رود زیرا این منطقه آزاد پتانسیل خیلی خوبی برای توسعه منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا داریم و بسیاری از پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان مانند(راه‌آهن) برعهده این قرارگاه است تاکید کرد: در توافق اخیر با این قرارگاه یک پلنت ۲۷۵ هزارمترمکعبی آب شیرین کن توسط این مجموعه نصب می‌شود.

مدرس خیابانی ادامه داد: یکی از کارهایی در دست اقدام این است که حداقل آب نوار ساحلی سیستان و بلوچستان را از طریق آب شیرین‌کن‌ها و دریا تامین کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم که در برنامه است.

وی بیان کرد: در فاز بعدی به ‌دنبال انتقال آب دریا به سمت شمال سیستان و بلوچستان هستیم البته در فاز اول آب شیرین کن‌ها را با قرارگاه خاتم تامین می‌کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *