سیگنال‌های مختلفی درباره مذاکرات برجام به بازار ارز داده شده و نرخ دلار را نزولی‌تر کرده است. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد با کاهش ۰.۶۱ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومانی قرار دارد.

سیگنال‌های مختلفی درباره مذاکرات برجام به بازار ارز داده شده و نرخ دلار را نزولی‌تر کرده است. در حال حاضر نرخ دلار بازار آزاد با کاهش ۰.۶۱ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده ۲۷ هزار و ۶۲۰ تومانی قرار دارد. قیمت دلار بازار متشکل در مقایسه با دیروز ۰.۳۲ درصد بالا رفته و به مرز ۲۴ هزار و ۹۷۶ تومانی رسیده است.

طی چند ساعت گذشته خبری مبنی بر یک توافق برد – برد در بازار منتشر شد و موج جدیدی از امیدواری‌ها را به وجود آورد. در واقع انتشار این خبر باعث شد تا دلار در کانال ۲۷ هزار تومانی تثبیت شود و تمایلی به رشد مجدد نداشته باشد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از مذاکره کننده ارشد وین اعلام کرده که تاکنون لغو بخشی از تحریم‌ها پذیرفته شده و شواهد هم بیانگر این موضوع است. اما باید دید در عمل طرف غربی چگونه رفتار خواهد کرد.

بر اساس تحلیل فنی بازار ارز، نرخ ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان و ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان برای کاهش قیمت دلار حائز اهمیت است. طی چند ماهه اخیر هر گاه دلار به این مرزهای قیمتی رسید، خریداران زیادی را به خود جذب کرد و بار دیگر قیمت آن افزایشی شد. هم اکنون دلار مرز نخست قیمتی یعنی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی را شکسته است. باید دید در ادامه روز جاری این ارز خارجی از محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومانی هم عبور خواهد کرد.

امروز نرخ پوند هم کاهش پیدا کرد، اما قیمت یورو بالا رفت. قیمت پوند نسبت به روز گذشته ۱۵۸ تومان کم شد و به مرز ۳۷ هزار و ۲۷۷ تومانی رسید. اما نرخ یورو در مقایسه با دیروز ۵۲ تومان بالا رفت و در محدوده ۳۰ هزار و ۹۵۴ تومانی قرار گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *