رستم قاسمی و فیصل مقداد در این دیدار، در خصوص روابط دوجانبه و ضرورت گسترش همکاری‌های تهران و دمشق در زمینه‌های اقتصادی و تجاری رایزنی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از دمشق، رستم قاسمی وزیر راه و مسکن کشورمان با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار کرد.

رستم قاسمی و فیصل مقداد در این دیدار، در خصوص روابط دوجانبه و ضرورت گسترش همکاری‌های تهران و دمشق در زمینه‌های اقتصادی و تجاری رایزنی کردند.

قاسمی در پایان این دیدار در جمع خبرنگاران رسانه‌ها ابراز امیدواری کرد با اجرایی کردن طرح اتصال شبکه‌های راه آهن ایران و سوریه از طریق شبکه راه آهن عراق، همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای چشم انداز‌های جدیدی پیدا کند.

وی افزود، این مسئله زمان بر است، به ویژه اینکه تاسیسات زیرساختی سوریه به دلیل جنگ تروریست‌ها زیان دیده و نیازمند بازسازی است.

وزیر خارجه سوریه که از قاسمی بعنوان مهندس روابط تهران و دمشق یاد کرد، گفت، هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع گسترش روابط اقتصادی دو کشور شود به ویژه اینکه دولتمردان دو کشور بر ضرورت ارتقای این روابط به سطح ممتاز روابط سیاسی تاکید دارند.

وی از طرح همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای حمایت کرد و گفت، پیشنهاد ایران اسلامی در این زمینه سازنده است و در مسیر مقابله با تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا کازساز خواهد بود.

مقداد با اشاره به حمایت دمشق از خواسته‌های ایران در مذاکرات وین گفت، آمریکا چاره‌ای جز بازگشت به توافق قبلی ندارد و حق ایران در برخورداری از فناروی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد.

مقداد خطاب به کشور‌های غربی و به ویژه آمریکا گفت باید از تحریف واقعیت‌ها دست بردارید، زیرا سودی برای شما نخواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *